دسته‌بندی نشده

چگونه دندان هایی سفید و سالم داشته باشیم؟

استفاده از خمیر دندان، یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها برای داشتن دندان هایی سالم، سفید، زیبا و لبخندی زیبا است.

تمیز کردن کفش های سفید با جوش شیرین و خمیر دندان

کفش های سفید، همیشه استایل را زیباتر می کنند و جز واجبات برای همه افراد است؛ اما برخی افراد به دلیل کثیف شدن کفش های سفید، از خرید ان ها امتناع می کنند. جالب است بدانید، استفاده از خمیر دندان یا جوش شیرین برای تمیز کردن کفش ‌های سفید می‌ تواند یک روش ساده و قابل استفاده باشد. اگر کفش ‌های سفید خود را کثیف کرده اید و می‌ خواهید آن‌ها را بدون خریدن محصولات خاص تمیز کنید، می ‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان دارای ترکیباتی است که می‌تواند به تمیز کردن کفش ‌ها کمک کند

 خمیردندان معمولاً شامل مواد شیمیایی مانند آب، گلیسیرین، فلوراید سدیم و سایر ترکیبات است. برخی از خمیر دندان ها ممکن است دارای خواص سفید کننده باشند که می ‌تواند در تمیز کردن کفش ‌های سفید مفید باشد. برای استفاده از خمیردندان در تمیز کردن کفش‌ های سفید، مراحل زیر را دنبال کنید:

   – ابتدا، کفش‌ها را با یک برس نرم یا پارچه مرطوب پاک کنید تا خاک و ذرات بزرگ را از بین ببرید.

   – یک مقدار کوچکی از خمیر دندان را روی برس یا پارچه قرار دهید و به طور دقیق و با حرکات مداری آرام به سطح کفش ‌ها مالش دهید.

   – پس از مالش کافی، کفش‌ها را با آب و پارچه تمیز بشویید تا خمیردندان به طور کامل از روی آن‌ها برود.

   – در نهایت، کفش‌ها را به آرامی خشک کنید.

   توجه داشته باشید که قبل از استفاده از خمیردندان، بهتر است روی یک قسمت پنهانی از کفش تست کنید تا از هر گونه اثر نامطلوب بر روی رنگ یا جنس کفش جلوگیری کنید.

جوش شیرین، معمولاً شامل قند و سایر مواد شیرین ‌کننده است. با توجه به خصوصیات شیرین کننده جوش شیرین، ممکن است برخی افراد از آن به عنوان یک ترفند برای تمیز کردن کفش ‌های سفید استفاده کنند. برای استفاده از جوش شیرین در تمیز کردن کفش‌های سفید، مراحل زیر را دنبال کنید:

   – ابتدا، کفش‌ها را با یک برس نرم یا پارچه مرطوب پاک کنید تا خاک و ذرات بزرگ را از بین ببرید.

   – یک مقدار کوچکی از جوش شیرین را روی پارچه یا اسفنج ریخته و به طور دقیق به سطح کفش ‌ها مالش دهید.

برای تمیزی بیشتر می توانید خمیر دندان و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و به سطح کفش بمالید و با یک مسواک، آن را به صورت دورانی تمیز کنید. با این حال، باید توجه داشته باشید که هر دو روش خمیردندان و جوش شیرین به تنهایی نمی ‌توانند تمامی مشکلات و لکه ‌های موجود را رفع کنند. بسته به نوع لکه و جنس کفش، ممکن است نیاز به استفاده از روش ‌های دیگر مانند شستشو با مایع شستشوی مخصوص داشته باشید.

همچنین، قبل از استفاده از هر کدام از این روش‌ها، بهتر است روی یک قسمت پنهانی از کفش تست کنید تا از هر گونه اثر نامطلوب بر روی رنگ یا جنس کفش جلوگیری کنید. همچنین، پس از استفاده از خمیردندان یا جوش شیرین، کفش‌ ها را با آب و پارچه تمیز بشویید تا اثرات مابقی این محصولات روی کفش را بردارید و سپس آن‌ها را خشک کنید.

به طور کلی، استفاده از روش‌های سنتی برای تمیز کردن کفش ‌های سفید نیازمند دقت و توجه است. در صورت وجود لکه ‌های سخت یا اگر کفش‌ها به طور کامل پاک نشدند، بهتر است از روش‌ های حرفه‌ای تر و محصولات مناسب تر برای تمیز کردن کفش‌ های سفید استفاده کنید.

۴. پس از مالش، با یک دستمال نرم و مرطوب به آرامی خمیر دندان را از روی کفش پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام خمیر دندان از سطح کفش برداشته شده است.

با این روش، یک شبه جوش ها تبخال را خشک کنید

تبخال یک عارضه پوستی است  که به صورت ناگهانی در اطراف لب ها و بینی ظاهر می شود. تبخال ‌ها به‌صورت ضایعات پوستی قرمز و خارش‌ آور ظاهر می ‌شوند. آنها ممکن است در هر قسمتی از بدن ظاهر شوند و اندازه و شکل آنها متفاوت باشد. تبخال‌ ها معمولاً به مدت کوتاهی (چند ساعت تا چند روز) به طور خودبخود روی می‌رود، اما ممکن است مجددًا ظاهر شوند.

ابن عارضه ممکن است ناشی از عوامل مختلفی مانند آلرژی‌ ها (مانند آلرژی به مواد غذایی، داروها، گرده گیاهان و غیره)، عفونت‌ها، استرس، تماس با مواد تحریک‌ کننده، تغییرات دما و فشار ورزشی باشند. اگر قصد خشک کردن تبخال را با استفاده از خمیردندان دارید، باید بگویم که این روش معمولاً توصیه نمی‌ شود. خمیردندان ها اغلب شامل موادی هستند که برای تمیزی دندان مفید هستند، اما نیازمند استفاده در شرایط مناسبی هستند.

بدون رسیدگی به منشأ دقیق و درمان صحیح آن، خشک کردن تبخال با استفاده از خمیردندان ممکن است به مشکلات بیشتری منجر شود. البته برخی افراد این روش را در پیش می گیرند و مشکلی هم برایشان پیش نمی آید. ولی برای آگاهی بیشتر باید ذکر کرد، یکی از عوارض احتمالی استفاده از خمیردندان در منطقه تبخال، تحریک و التهاب بیشتر منطقه است. خمیردندانها معمولاً شامل مواد مانند فلورید سدیم و سوربیتول هستند که ممکن است در زخم های تبخال تحریک ایجاد کنند و باعث درد و آزار بیشتری شوند.

علاوه بر این، خمیردندانها نباید به صورت خشک روی تبخال قرار بگیرند. این مواد بیشتر در حالت مرطوب اثرگذاری دارند و در موارد دیگر خشک شده، ممکن است تا حدی سرخ شوند و باعث ایجاد تحریک و خارش شوند. پیشنهاد می‌کنم به جای استفاده از خمیردندان، به پزشک معالج خود مراجعه کنید. پزشک  می ‌تواند تشخیص دقیق تبخال را بدهد و درمان مناسب را تجویز کند. او ممکن است از شستشوی منظقه با محلول ضدعفونی کننده و مصرف داروهای ضدالتهاب یا ضدبیوتیک توصیه کند. یکی از قرص ها و پماد های موثر برای رفع تبخال، آسیکلوویر یا آلوویر است.

بهترین خمیر دندان برای ارتودنسی

ارتودنسی، درمانی است که در آن از ابزار هایی مانند براکت ‌ها و آویز ها برای بهبود ترازوی دندان ‌ها استفاده می ‌شود. هنگامی که شما ارتودنسی دارید، نیاز خاصی به خمیردندانهای مناسب برای این وضعیت دارید. یکی از جوانب مهم در انتخاب خمیردندان مناسب برای افراد با ارتودنسی، این است که خمیردندان باید به دندان‌ ها و ابزار های درمانی ارتودنسی سازگار باشد تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و مواد مهم در خمیردندان برای افراد با ارتودنسی اشاره می‌کنم:

1. خمیردندان با مقدار مناسب فلورید سدیم: فلورید سدیم، یکی از عناصری است که به دندان ‌ها کمک می‌ کند از پوسیدگی و لخته شدن جلوگیری نماید. برای افراد با ارتودنسی، که براکت ‌ها و آویزها می‌ت وانند به مکان‌ هایی پنهان شونده از دندان ‌ها منتقل شوند؛ بنابراین استفاده از خمیردندان با مقدار مناسب فلورید سدیم اهمیت دارد.

2. خمیردندان با کیفیت بالا و ضد پوسیدگی: انتخاب خمیردندانی که دارای ویژگی‌ های ضد پوسیدگی است، می ‌تواند کمک کند تا از افزایش خطر پوسیدگی در اطراف براکت ‌ها جلوگیری شود. برخی از خمیردندان‌ها حاوی مواد مانند تریکلوسان و فلورید سدیم هستند که به مبارزه با باکتری ‌های موجود در دهان کمک می‌ کنند.

3. خمیردندان با دانسیته مناسب: انتخاب خمیردندان با دانسیته مناسب می ‌تواند به تمیزی مناسب دندان های ارتودنسی شده کمک کند. خمیردندان با دانسیته بالا، که به معنای وجود ذرات جامد بیشتر است، ممکن است سختی و خراش دهیدگی براکت‌ ها را افزایش دهد. بنابراین، انتخاب خمیردندان با دانسیته معتدل می‌تواند بهترین گزینه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *