دسته‌بندی نشده

راز داشتن موهای درخشان و لطیف با شستن اساسی مو ها

برای داشتن مو های درخشان و لطیف بهتر است از شامپو های مناسب سر برای شستن اساسی مو هایتان استفاده کنید.

چگونه موهای آسیب دیده را با شامپو سر ترمیم کنیم؟

زمانی که حرف از آسیب دیدگی مو ها می‌ شود افراد به یاد گره خوردن، وز شدن، سوختگی، شکننده شدن مو ها می افتند، که امروزه می توان با استفاده از شامپو های مناسب سر، این آسیب دیدگی ها را ترمیم کرد.

مو های سوخته و وزدار

مو های وزدار نشان دهنده این هستند که کوتیکول‌ های مو مسطح نبوده و باز شدند یا به زبان ساده‌ تر می‌ توان گفت الیاف مو ها دچار بیرون زدگی شده اند.

بهترین راهی که می‌ توان برای درمان مو های آسیب دیده، وزدار و سوخته در نظر گرفت، استفاده از شامپو هایی با خاصیت رطوبت رسانی بالا می‌ باشد، تا باعث بازگردانده شدن تعادل PH در مو ها شود؛ همچنین می‌ توان از روغن‌ های آرگان نیز استفاده کرد؛ زیرا روغن‌ های آرگان خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارند؛ از طرفی نیز حاوی ویتامین A و E هستند که از شکستن مو ها جلوگیری کرده و موجب ترمیم مو های آسیب دیده می‌ شود.

مو های شکننده و آسیب پذیر

مو های شکننده به مو هایی گفته می‌ شود که به راحتی خرد می‌ شوند؛ شانه کردن بیش از اندازه و دکلره کردن موجب شکنندگی مو ها می‌ شود؛ باید بدانید درمان شکنندگی مو به مراتب سخت‌ تر از آسیب دیدگی‌ های دیگر می‌ باشد. همچنین برای درمان این شکنندگی‌ ها استفاده از شامپو ها و نرم کننده‌ های دایمتیکون باعث کاهش شگفت انگیز شکنندگی موها می‌ شود؛ از طرف نیز باعث تقویت مو های دکلر شده نیز می‌ شود.

بنابراین توصیه می‌ شود از محصولاتی که موجب حالت دهی به مو ها می‌ شود، مانند: تافت‌ ها و چسب‌ های مو اجتناب کنید؛ زیرا این محصولات مو های شما را خشک کرده و برای شانه زدن مو ها پس از استفاده از این محصولات، مو ها دچار شکنندگی می‌ شوند.

● مو های خشک و کدر

مو هایی که آسیب دیده هستند معمولاً هیچ چربی و رطوبتی ندارند که در این صورت این مو ها درخشش خود را از دست داده‌ اند؛ در این صورت مو های خود را کمتر بشویید و سعی کنید از شامپو ها و نرم کننده‌ هایی که مناسب مو های خشک هستند، استفاده کنید؛ زیرا ترکیبات این شامپو ها، ملایم‌ تر بوده و دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشد؛ به همین علت چربی طبیعی در سطح پوست به طور کامل از بین نمی‌ رود و رطوبت در ساقه مو ها باقی می‌ ماند.

همچنین می‌ توانید از روغن جوجوبا استفاده کنید که موجب تقویت و آبرسانی مو ها می‌ شود، بهتر است بدانید که در نرم کننده‌ ها نیز از روغن جوجوبای برای نرم کردن و رطوبت رسانی پوست استفاده می‌ شود.

تمیزی سریع موها بدون نیاز به آب

شامپو سر خشک یکی از محصولات نسبتا جدیدی هستند که بدون نیاز به شستشو با آب به سرعت ظاهر تمیزی به مو ها می‌ بخشد. این محصول یک شامپوی واقعی نیست و حتی مو های شما را واقعاً تمیز نمی‌ کند؛ زیرا با استفاده از این محصول شما مو های خود را نمی‌ شورید؛ بلکه باعث می شوید به ظاهر موهایتان کمتر چرب به نظر برسد؛ شما با استفاده از این محصول فقط ماده دیگری بر روی مو ها و پوست سرتان قرار می‌ دهید که در نهایت باید به وسیله شامپو و آب شستشو داده شود.

این شامپو ها برخلاف شامپو های عادی و معمولی هستند؛ چرا که می‌ توانید از آن ها بر روی موهای خشک استفاده کنید؛ لازم است بدانید این محصول با کاهش گرد و غبار، چربی و سایر کثیفی‌ های موجود در سطح مو ها موجب تمیزی ظاهری موها می شود و از همه مهم تر این محصول نیاز به آبکشی سریع ندارد.

در سطح پوست سر فولیکول‌ هایی وجود دارند، فولیکول‌ ها در کنار کمک به رشد مو ها موجب تولید سبوم در پوست سر می شوند که با نرم کردن پوست سر به شکل دهی بافت مو ها کمک می‌ کنند و در نهایت با نشست تعریق و چربی در سطح مو، موجب چرب شدن ظاهری مو می شوند. حال در شامپو های خشک از فرمولاسیونی بر پایه الکل و مواد موثر بر پایه نشاسته، استفاده شده است تا بتواند به خوبی چربی و عرق جمع شده در سطح مو ها را جذب کند.

امروزه این شامپو ها یکی از محصولات پر طرفدار و محبوب در میان مصرف کنندگان هستند؛ زیرا موجب صرفه‌ جویی در زمان می شوند و امکان استفاده از این محصول یک یا دو بار در هفته است. از طرفی متخصصان بر این باور اند، که استفاده مداوم از این محصول باعث بسته شدن منافذ پوست سر شده و همچنین در تجمع مواد زائد نیز نقش دارند؛ باید بدانید استفاده بیشتر از دو بار در هفته از این محصول عوارضی مانند: شوره سر، آکنه و بیماری‌ های پوستی مانند: جوش‌ های دردناک و راش پوستی را به همراه دارد.

چربی زدایی از موهای چرب با یک محصول

امروزه برای چربی زدایی مو های چرب راهکار ها و محصولات بهداشتی و درمانی زیادی در بازار موجود است که در قسمت پایین به طور کامل توضیح داده می‌ شود.

■ شستشوی عمقی با آلوئه ورا

شستشوی عمقی مو ها با ماسک‌ های آلوئه ورا فقط برای تابستان مناسب نیست؛ بلکه شما می‌ توانید در تمامی فواصل سال از این ماسک‌ ها برای چربی زدایی مو های چرب استفاده کنید. ماسک‌ های آلوئه ورا موجود در بازار برای از بین بردن چربی اضافی پوست و مو بکار برده می شود و همچنین از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و موجب نرمی و صافی پوست می‌ شود؛ جالب است بدانید از ریشه مو ها نیز محافظت می‌ کند.

■ شستشو با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از درمان‌ های خانگی برای از بین بردن چربی اضافی پوست و مو می باشد، با استفاده از سرکه سیب رقیق شده می‌ توان میزان PH و چربی را تنظیم کرده و از تولید چربی بیش از اندازه و چرب شدن مو جلوگیری کرد؛ همچنین می توان گفت با کنترل میزان تولید چربی در پوست، تعادلی در سطح پوست ایجاد می‌ کند.

■ شستشو با شامپوی سر

تحقیقات نشان داده است که بهترین شامپو های سر برای مو های چرب، حاوی روغن درخت چای هستند؛ روغن درخت چای حاوی ترکیبات ضد باکتری می‌ باشد، به همین علت در بهبود خارش و شوره سر، همچنین بهبود چربی نقش بسزایی دارد. اگر کمی دقت کرده باشید متوجه می‌ شوید که در بهترین محصولات پوستی نیز از روغن درخت چای برای کاهش چربی صورت استفاده می‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *