دسته‌بندی نشده

با قدیمی ترین مرطوب کننده ایرانی از ایجاد ترک های پوستی جلوگیری کن!

در گذشته تا به امروز وازلین‌ ها جزو بهترین مرطوب کننده های پوستی به شمار می آیند که لطافت دل نشینی به پوست می دهند.

تاثیر وازلین بر پوست صورت و بدن

از گذشته تا به امروز وازلین ها به عنوان یکی از موثر ترین روغن های معدنی برای زیبایی، درمان و سلامت پوست استفاده می شود؛ به همین علت این محصول در هر خانه ای یافت می شود. در ادامه این مقاله به تاثیرات وازلین بر پوست می پردازیم.

1. نرمی و لطافت

وازلین‌ ها با پوشاندن منافذ پوست و نفوذ ناپذیری به پوست از خشکی و تعریق بیش از اندازه ی پوست جلوگیری می‌ کنند؛ همچنین وازلین‌ ها حاوی پارافین‌ های مومی هستند که بر اثر استفاده متعدد از آن، پوستتان نرم و صاف می شود؛ از طرفی استفاده روزانه از وازلین می‌ تواند پوست شما را چرب و براق کند، به همین علت از وازلین برای خشکی و ترک پوست استفاده می شود.

2. رفع چین و چروک

وازلین‌ ها با حذف رطوبت بیش از اندازه پوست و حفظ رطوبت مناسب پوست، چین و چروک پوست را کمتر نشان می‌ دهند؛ همچنین باید بدانید وازلین‌ ها چین و چروک های پوست را درمان نمی‌ کنند؛ بلکه روند پیری پوست را کاهش می‌ دهند.

3. درمان آفتاب سوختگی

از وازلین می‌ توانید برای آفتاب سوختگی‌ های خفیف استفاده کنید؛ چرا که با وازلین‌، می‌ توان آثار ناشی از سوختگی را کاهش داد؛ اما برای انجام این کار باید از وازلین استریل استفاده کنید؛ لازم است بدانید برای سوختگی‌ های شدید و به خصوص تازه از وازلین استفاده نکنید؛ زیرا در کنار اینکه شرایط را بدتر می کند، باعث ورود باکتری به بدن شده و عفونت ایجاد می‌ کند.

4. ترمیم ترک و زخم

بهترین مکانی که میکروب و باکتری‌ ها می‌ توانند از طریق آن به درون بدن نفوذ کنند، زخم‌ ها هستند؛ با استفاده از وازلین برای زخم می توان از ورود باکتری و میکروب به داخل بدن جلوگیری کرد؛ همچنین به روند درمان زخم‌ ها نیز سرعت می‌ بخشد؛ از طرفی ترک‌ های پوستی را احیا می‌ کند.

5. لایه برداری

بهتر است بدانید با استفاده از وازلین و شکر می‌ توانید یک لایه بردار خانگی درست کنید؛ چرا که دانه‌ های شکر می‌ تواند سلول‌ های مرده پوست را به خوبی از بین ببرد؛ از سوی دیگر نیز می‌ توانید با استفاده از وازلین و نمک دریا اسکراب مناسبی برای استحمام درست کنید تا پوستی شاداب و لطیف داشته باشید.

6. روشن شدن آرنج و زانو ها

به علت تماس زیاد آرنج و زانو ها بر روی زمین پوست در این دو قسمت تیره‌ تر از بقیه نقاط بدن می‌ باشد؛ به همین علت با استفاده متعدد از وازلین، نرمی و روشنی پوست را در آرنج و زانو ها تجربه می‌ کنید.

رفع موخوره به روش های خانگی

زمانی که مو ها دچار آسیب دیدگی مانند موخوره می‌ شوند نوک آنها به صورت دو شاخه می‌ شود، که در صورت مراقبت نکردن از موخوره، شکستگی در مو رخ می دهد. در این مقاله روش‌ های خانگی مختلفی برای رفع موخوره ارائه داده می‌ شود.

● روغن نارگیل

روغن‌ های نارگیل حاوی اسید های چرب با زنجیره های متوسط می‌ باشند، که به آسانی به مو نفوذ کرده و مو ها را تغذیه و مرطوب می‌ کند؛ همچنین برای درمان و جلوگیری از موخوره می‌ توانید از روغن‌ های نارگیل استفاده کنید که به طور میانگین بهتر است، از روغن‌ های نارگیل هر 2 الی 3 روز استفاده کنید.

● روغن ماهی

روغن‌ های ماهی به صورت مایع و قرص در بازار موجود است، که با استفاده از روغن ماهی ریزش مو کاهش پیدا می‌ کند، از طرفی نیز برای درمان موخوره و تحریک رشد مجدد مو استفاده می‌ شود؛ می توانید برای درمان موخوره در کنار روغن ماهی از تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید؛ شما می توانید از روغن ماهی هر هفته یک بار استفاده کنید.

● روغن آرگان

از هسته میوه آرگان روغنی به دست می آید که به آن روغن آرگان گفته می‌ شود، این روغن آسیب دیدگی‌ های مو را درمان کرده و از بروز موخوره جلوگیری می کند؛ همچنین در افزایش رشد مو نیز تاثیرگذار است، از طرفی نیز روغن آرگان به علت دارا بودن ویتامین و آنتی اکسیدان ها ترکیب مرطوب کننده ای دارد.

● وازلین

وازلین یک روغن معدنی است که در کنار فواید فراوانی که دارد برای درمان موخوره نیز از آن استفاده می‌ شود؛ بهتر است شب‌ ها قبل از خواب مقداری وازلین به مو های خود بمالید تا با ایجاد رطوبت و نرمی مو های شما دچار شکنندگی نشود.

آیا وازلین باعث ایجاد میلیا می شود؟

شاید این سوال برای افراد زیادی به وجود آید که آیا وازلین باعث ایجاد میلیا می‌ شود؟ در واقع میلیا یک نوع برجستگی سفید رنگ و سفت شبیه به جوش می‌ باشد که در پوست صورت و  بخصوص پوست اطراف چشم دیده می‌ شود؛ امروزه افراد زیادی هستند که این برجستگی را با جوش و آکنه اشتباه می‌ گیرند.

میلیا به دو علت بر روی سطح پوست ایجاد می‌شود؛ اولین علت بروز میلیا این است، که در لایه‌ های زیرین پوست و اطراف غدد عرق، کراتین پوست انباشته می‌ شود؛ در این زمان میلیا مانند جوش سفت و سفید در سطح پوست مشاهده می‌ شود. دومین علت بروز میلیا آسیب‌ های پوستی می‌ باشد؛ یعنی با به وجود آمدن زخم، بریدگی، سوختگی و غیره میلیا به وجود می آید؛ از این رو سطح پوست سفت و سخت می‌ شود؛ چرا که سلول‌ های مرده راهی برای خروج و ریزش نداشته اند؛ به همین علت در اطراف چشم نمایان می شوند.

آمار ها ثابت کرده است که حدود 85 درصد نوزادان زمانی که به دنیا می‌ آیند؛ در اطراف چشم، روی دماغ و حتی سقف دهانشان دارای این عارضه پوستی هستند؛ همانطور که سوختگی و جراحت باعث ایجاد میلیا می‌ شود، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب نیز باعث ایجاد میلیا می‌ شود. پس با این تفاسیر باید متوجه شده باشید که وازلین در ایجاد عارضه پوستی میلیا هیچ تاثیری ندارد.

باید بدانید، با توجه به اینکه وازلین به جذب رطوبت پوست کمک می‌ کند؛ اما دانشمندان معتقدند که در به دام انداختن چربی و آلودگی در لایه‌ های زیرین پوست نقش دارد، که این یکی از معایب استفاده از وازلین می‌ باشد؛ از طرفی دیگر شرکت تولید کننده وازلین اعلام کرده است که، وازلین غیر کومدون زا می باشد؛ یعنی منافذ پوست را به هیچ عنوان مسدود نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *