دسته‌بندی نشده

آیا اولین تولید کننده مایع سفید کننده را می شناسید؟

اولین شرکتی که مایع سفید کننده را تولید کرد، وایتکس بود به همین دلیل بیشتر افراد  با این نام آن را می شناسند.

جایگزین مناسب برای جرمگیر

جرم‌ گیر ها شوینده‌ هایی هستند که برای نظافت و رسوب زدایی استفاده می‌ شوند که می‌ توان در کنار استفاده از جرم‌ گیر های صنعتی از جرم گیر های طبیعی نیز برای نظافت استفاده کرد.

در ادامه  مطالب برای اطلاع بیشتر، جایگزین های مناسب برای جرم‌ گیری را ذکر خواهیم کرد.

● نمک دریا

نمک دریا در کنار اینکه جزو مواد غذایی محسوب می‌ شود به دلیل دانه درشت بودن، برای تمیز کردن و جرم‌ گیری لکه‌ هایی که به تازگی ایجاد شده است، استفاده می‌ شود؛ برای استفاده از نمک دریا باید ابتدا سطح جرم دار خشک بوده، سپس به مقدار زیادی نمک بر روی آن ریخته شود و پس از سابیده شدن با اسکاچ زبر، آب کشی شود.

● سرکه انگور

سرکه انگور یکی از پر استفاده‌ ترین و قوی‌ ترین فرآورده طبیعی جهت جرم زدایی استفاده می‌ شود؛ زمانی که برای آب پز کردن سیب زمینی، تخم مرغ و غیره از قابلمه روی استفاده می کنید بدنه آن تیره و مات می‌ شود، که برای رفع این مشکل می توانید به آب چند قطره سرکه انگور اضافه کنید.

همچنین می‌ توانید لکه‌ های چای و قهوه موجود در لیوان‌ های شیشه‌ ای را با استفاده از چند قطره سرکه انگور حل کنید؛ برای این کار باید لیوان را پر از آب کرده و در آن چند قطره سرکه بریزید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

● نوشابه‌ های گازدار

نوشابه‌ های گازدار جزو مواد غذایی هستند که خانگی و ارگانیک نیستند؛ اما از ویژگی‌ هایی برخوردارند که در صورت مصرف مضر هستند؛ زمانی که سرویس بهداشتی، سینک و یا روشویی جرم گرفته‌ ای دارید، می توانید از نوشابه‌ های گازدار به عنوان جرم گیر استفاده کنید، که با ریختن یک بطری نوشابه گازدار بر روی جرم، سخت‌ ترین جرم‌ ها از بین می رود.

● لیمو ترش تازه

لیمو ترش یکی از فرآورده‌ ها و شوینده‌ های طبیعی است که برای جرم‌ گیری و دوری از خطرات مواد شیمیایی استفاده می‌ شود؛ همچنین شما می‌ توانید با استفاده از آب لیمو کاشی و سرامیک خود را تمیز کنید.

● الکل صنعتی

الکل صنعتی نیز می‌ توان در جرم گیری و نظافت موثر باشد؛ چرا که می‌ توان با دو لیوان آب و یک لیوان الکل صنعتی و چند قطره مایع ظرفشویی، اسپری‌ های شیشه پاک کن صنعتی را درست کنید؛ همچنین می‌ توانید از محلول درست شده برای تمیز کردن شیشه و عینک استفاده کنید.

● وایتکس

وایتکس‌ ها در کنار عملکرد ضد عفونی کننده‌ ای که دارند در از بین بردن جرم موجود در سطح کاشی های سرویس بهداشتی نیز نقش بسزایی دارند؛ برای استفاده از وایتکس‌ ها باید بر روی سطح جرم‌ دار وایتکس‌ ها را ریخته و پس از کمی صبر کردن آن را با اسکاچ نرم بسابید و سپس آن را بشویید؛ اما توجه داشته باشید برای شستشوی شیرآلات از وایتکس‌ ها استفاده نکنید؛ چرا که به شیرآلات آسیب زده و باعث ایجاد زنگ زدگی می‌ شود.

خطراتی برای پیشگیری از کرونا که جان آمریکایی ها را گرفت!

مردم آمریکا برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به نوشیدن و استنشاق وایتکس روی آوردند؛ چرا که این پیشنهاد را دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داده بود، که شاید با نوشیدن و یا تزریق کردن ضد عفونی کننده‌ ها از ابتلا و گسترش بیماری کرونا جلوگیری شود.

از آنجایی که 2 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شدند و 112,400 نفر هم در اثر این بیماری جان باختند، آمار ها نشان می‌ دهد که این نظریه اشتباه است.

افراد دیگری نیز در سایر کشور ها برای شستشوی ظرف ها و بدنشان همچنین نوشیدن و استنشاق کردن از وایتکس استفاده می‌ کنند که تحقیقات نشان می‌ دهد؛ یک چهارم افراد مصرف کننده دچار مشکل شدید جسمی شدند که این مشکلات علائمی مانند: سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، مشکلات تنفسی و تحریک شدن پوست چشم را داشته است که طبق تحقیقات ثابت شده است مشکلات جسمی آنها به نسبت افرادی از وایتکس استفاده نکردند، بیشتر است.

همچنین وزارت کنترل و پیشگیری بیماری‌ ها در آمریکا اعلام کرد که 60 درصد افراد، بیشتر از قبل شیوع بیماری کرونا به کار شستشوی و ضد عفونی کردن خانه می‌ پردازند؛ اما آنها نیز به بیماری کرونا مبتلا شدند.

در نهایت تحقیقات نشان می‌ دهد در کنار اینکه مصرف وایتکس خطرناک است، چه بسا استفاده کردن از آن به عنوان نوشیدنی خطرناک‌ تر بوده و همچنین وایتکس نمی‌ تواند از شیوع بیماری کرونا پیشگیری کند؛ چرا که وایتکس‌ ها مواد شوینده هستند که برای شستشوی ظروف و جرم زدایی از آن ها استفاده می‌ شود و اثر مخربی برای انسان ها دارند.

بهترین روش پاک کردن لکه از روی ملحفه

همه افراد عادت دارند کار های بسیاری را روی تخت انجام دهند، که این عادت باعث ایجاد لکه‌ های مختلف بر روی ملحفه می‌ شود؛ که در این مقاله، بهترین روش‌ های پاک کردن لکه از روی ملحفه ذکر می‌ شود.

● لکه عرق

لکه‌ های عرق جزو لکه‌ هایی می باشد که همیشه بر روی ملحفه ایجاد می‌ شود؛ چرا که افراد هر چقدر نظافت خود را رعایت کنند، بدن انسان دچار عرق زدگی می‌ شود؛ همچنین مشکلاتی که همراه لکه‌ های عرق وجود دارد، بوی نامطبوع عرق می‌ باشد.

که می‌ توان با استفاده از جوش شیرین و لیمو ترش، لکه و بوی عرق را از بین برد؛ پس از اینکه جوش شیرین و لیمو ترش را ترکیب کردید با استفاده از مسواک ترکیب را بر روی لکه بکشید، سپس آن را با یک پارچه، تمیز کنید.

● لکه رژ لب

زمانی که روی رو تختی شما لکه رژ لب ایجاد شده است؛ می توانید با استفاده از آب و صابون و خمیر دندان برای از بین بردن این لکه اقدام کنید؛ شما می توانید با استفاده از مسواک، محلول آب و صابون و یا خمیر دندون را بر روی لکه بکشید و پس از اینکه 10 دقیقه این کار را انجام دادید، در نهایت با دستمال تمیز آن را پاک کنید.

● لکه چای و زردی

برای پاک کردن ملحفه های رنگ روشن و به خصوص رنگ سفید از وایتکس استفاده می‌ شود، ملحفه های رنگ روشن پس از مدتی استفاده دچار زردی می‌ شوند و همچنین برای از بین بردن لکه چای بر روی ملحفه رنگ روشن از وایتکس استفاده می‌ شود؛ که برای استفاده از وایتکس باید نکته‌ های مهمی را رعایت کنید؛ برای مثال نباید وایتکس به صورت مستقیم استفاده شود؛ بلکه باید مقدار کمی از وایتکس را در حجم زیادی از آب گرم مخلوط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *