دسته‌بندی نشده

چرا باید بعد از هر بار شستشو دست ها را خشک کنیم؟

خشک کردن دست ‌ها با دستمال حوله ای بعد از شستشو ، باعث کاهش رطوبت، جلوگیری از انتقال باکتری‌ و حفظ بهداشت دست می‌ گردد.

بهترین محصول برای رعایت بهداشت فردی و عمومی

استفاده از دستمال ‌ها به دلیل یکبار مصرف بودن، بهترین راه برای رعایت بهداشت فردی و عمومی است. این دستمال‌ ها به صورت فشرده و بسته ‌بندی شده قابل استفاده هستند و پس از استفاده می ‌توانند دور انداخته شوند. استفاده از آن ها کمک می‌ کند تا انتقال باکتری ‌ها و ویروس ‌ها کاهش یابد و بهداشت شخصی و عمومی حفظ شود. دستمال ها انواع مختلفی دارند و یکی از بهترین و مقاوم ترین نوع آن ها که بسیار کاربردی است و می توان در منازل، هتل، رستوران و سایر اماکن عمومی استفاده کرد، دستمال حوله ای است که استفاده از آن در راستای بهداشت فردی و عمومی، چندین مزیت دارد:

1. کاهش انتقال باکتری ‌ها و ویروس‌ها: استفاده از دستمال‌ های یکبار مصرف کمک می ‌کند تا انتقال باکتری‌ و ویروس ‌ها کاهش یابد. زمانی که دست ‌ها را می‌ شویید، ممکن است باکتری ‌ها بر روی دستمال باقی بمانند و در صورت استفاده از حوله، باکتری به دست ‌ها و حوله منتقل شده و در استفاده های بعدی، مجدد این آلودگی ها به پوست منتقل می شود؛ اما با استفاده از دستمال‌ های حوله ای، این خطر را به حداقل می‌ رسانید.

2. سهولت استفاده و همراهی آسان: این دستمال ها به صورت فشرده و بسته ‌بندی شده در دسترس هستند. آن‌ ها را می‌ توان به راحتی در کیف، جیب یا کیسه قرار داد آن را در هر زمان و مکانی به همراه داشت که این موضوع به شما امکان می ‌دهد همواره دستمالی تمیز در اختیار داشته باشید.

3. حفظ بهداشت فردی و عمومی: استفاده از دستمال حوله ای به دلیل یکبار مصرف بودن، به شما کمک می ‌کند تا بهداشت فردی و عمومی را حفظ کنید. با استفاده از دستمال ‌های شخصی، از انتقال آلودگی ‌ها به دیگران جلوگیری می ‌شود و همچنین بهداشت شما و افراد اطراف محافظت می‌شود.

4. مناسب برای مواقعی که آب و صابون در دسترس نیست: در برخی مواقع، مانند سفر های طولانی، مراکز تفریحی، مکان‌های عمومی و مکان‌ هایی که آب و صابون در دسترس نیست، استفاده از این دستمال های بادوام می ‌تواند راه حلی مناسب برای تمیز کردن پوست باشد.

دستمال حوله ای یا خشک کن برقی؟

وجود تفاوت‌ ها و ترجیحات مختلف در استفاده از دستمال کاغذی حوله ‌ای یا خشک کن برقی، منوط به نیاز ها و شرایط هر فرد است. ولی طی تحقیقاتی که از جانب مراکز انجام شده، دریافتند استفاده از دستمال کاغذی های حوله ای بهتر از خشک کن های برقی است و دستگاه ها بیش از 20 برابر دستمال سبب گسترش آلودگی ها می شوند، پس با این حساب، دستمال خیلی خیلی بهتر و سالم تر از خشک کن های برقی است.

برخی افراد ترجیح می‌ دهند که پس از استفاده از آب برای شستشوی دست ‌ها یا صورت، از یک دستمال نرم و لطیف استفاده کنند که دستگاه برقی، این حس را در فرد القا نمی کند. همچنین دستمال ها به راحتی قابل حمل هستند و می ‌توان آن را در جا های مختلف مانند خودرو، کیف یا جیب قرار داد. در مقابل، خشک کن برقی نیاز به برق دارد و برخی افراد ممکن است به دلیل نیاز به نصب و حمل آسان ‌تر دستمال کاغذی حوله ‌ای را ترجیح دهند.

در برخی مکان‌ها مانند رستوران ‌ها، فضا های عمومی و توالت‌ های عمومی، دستمال کاغذی حوله‌ای به عنوان جایگزین خشک کن برقی استفاده می ‌شود. این ممکن است به دلیل سهولت در تهیه، هزینه کمتر و نیاز به نگهداری و نصب نبودن خشک کن برقی باشد. همچنین برخی افراد به مواد شیمیایی موجود در خشک کن برقی حساسیت دارند که استفاده از دستمال می ‌تواند برای آن ها مفید باشد، زیرا کمترین تماس با مواد شیمیایی را دارد. خشک کن برقی در طول زمان میزان انرژی قابل توجهی مصرف می‌کند، در حالی که استفاده از دستمال به مصرف انرژی نیاز ندارد و به عنوان گزینه ‌ای پایدارتر در نظر گرفته می ‌شود. نکته ی بسیار مهمی که قابل ذکر است این بوده که، بسیاری از افراد به مدت لازم، دست خود را جهت خشک شدن، زیر دستگاه قرار نمی دهند که باقی ماندن رطوبت بین انگشتان، خود بزرگترین عامل رشد و انتشار میکروب ها است.

7 نکته مهم در هنگام خرید دستمال کاغذی

هنوز هم بدون اینکه بدانید چه دستمالی می خرید، آن را انتخاب می کنید؟ این کار کلا اشتباه است چون یکسری نکات وجود دارد که باید در حین انتخاب و خرید دستمال کاغذی در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین نوع از آن را خریداری نمایید. از آنجایی که دستمال یک محصول سلولزی بهداشتی است و با پوست تماس مستقیم دارد، در صورت انتخاب نادرست، خطرات جبران ناپذیری خواهد داشت.

1. جنس و کیفیت: انتخاب دستمال کاغذی حوله‌ ای با جنس و کیفیت بالا مهم است. بهتر است از دستمال ‌هایی استفاده کنید که از کاغذ با ضخامت و استحکام مناسب ساخته شده باشند. این باعث می‌ شود دستمال به خوبی تمیز کند و در حین ساتفاده پودر و ریز نشود.

2. ضخامت و جذب آب: بررسی ضخامت دستمال کاغذی می ‌تواند نشان ‌دهنده قدرت جذب آب آن باشد. دستمال‌ هایی با ضخامت بالا عموماً قدرت جذب آب بهتری دارند و در خشک کردن دست‌ ها موثرتر هستند.

3. سایز و ابعاد مناسب: سایز دستمال کاغذی نیز مهم است. اندازه‌ ای را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی دست‌ های خود را با آن پوشش دهید.

4. نرمی و لطیف بودن: دستمال کاغذی باید نرم بوده و لطافت مناسبی داشته باشد تا به پوست آسیب نرساند.

5. بسته ‌بندی: توجه به بسته ‌بندی دستمال نیز اهمیتی دارد. بهتر است دستمال ‌ها در بسته‌ بندی مناسب و بهداشتی قرار داشته باشند. بسته ‌بندی به شکلی باشد که دستمال‌ ها در طول زمان محافظت شده و آلودگی از آن‌ ها دور باشد.

6. محیط زیست: در نظر داشته باشید که دستمال کاغذی را انتخاب کنید که دارای مجوز های محیط زیستی معتبر باشد. این باعث می‌ شود که استفاده از دستمال، آسیب کمتری به محیط وارد کند.

7. نداشتن لکه و آلودگی: دستمال های درجه یک که از متریال مرغوب و نو تولید شده، رنگی سفید و سطحی بی رنگ و بدون لکه و آلودگی دارد. در صورت مشاهده هر نوع لکه یا نقاط سیاه رنگ روی دستمال، از مصرف آن خودداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *