دسته‌بندی نشده

راهی موثر برای حفظ زیبایی و درخشندگی سنگ و سرامیک

استفاده از براق کنند های سنگ، راهی موثر برای حفظ زیبایی و درخشندگی سنگ و سرامیک است که برای جلابخشی سنگ آنتیک بسیار مناسب اند.

سریع ترین راهکار برای براق شدن سنگ ها

از سنگ در قسمت‌ های مختلفی از ساختمان استفاده می شود که علاوه بر زیبایی ظاهری، باعث استحکام بیشتر سازه می گردد. سنگ های ساختمانی شامل سنگ نما، سرامیک و غیره است که به مرور بر اثر گرد و خاک و آلودگی، کثیف شده و ممکن است زیبایی اولیه خود را از دست دهد. برای تمیز و براق شده سنگ ها، یک سری راهکار ها وجود دارد ولی ما سریع ترین روش تمیزی را برایتان بیان می کنیم تا در عرض چند دقیقه، تمیزی را به ارمغان بیاورید.

● استفاده از پولیش سنگ

پولیش سنگ ماده‌ ای شیمیایی محسوب می‌ شود که برای براق کردن سنگ‌ های مختلف در دو نوع مایع و جلای سنگ موجود هستند که در کنار براق کردن سنگ در از بین بردن منافذ ریز و ضد آب شدن سنگ نیز نقش بسزایی دارند. همچنین به سنگ‌ های کهنه و قدیمی جلا و درخشندگی می‌ بخشد که درز ها و سوراخ‌ های سنگ را نیز پر کرده و از نفوذ مایعات جلوگیری می‌ کند، که گاهی مواقع مانع از لرزش می‌ شوند.

● استفاده از شوینده های مناسب

با استفاده از شوینده‌ های مناسب نیز می‌ توان به سنگ ها جلا بخشید؛ اما افرادی هستند که بدون توجه به شوینده‌ های مناسب و توصیه‌ های کارشناسان بر روی سنگ، جوهر نمک ریخته و انتظار براق شدن سنگ را نیز دارند؛ چه بسا نمی‌ دانند که سطح سنگ با جوهر نمک تخریب می‌ شود؛ از این رو توصیه می‌ شود از شوینده‌ های مناسب شستشوی سنگ، کاشی و سرامیک استفاده کنید؛ چرا که شوینده ها با توجه به کیفیت در آزمایشگاه‌ ها مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند تا میزان ph مواد شوینده نه زیاد و نه کم باشد؛ زیرا با زیاد بودن سطح سنگ تخریب شده و با کم بودن قدرت پاک کنندگی آن کاهش پیدا می‌ کند.

● استفاده از جوش شیرین

در قسمت‌ های مختلفی از خانه به خصوص آشپزخانه و سالن که دارای کف پوش سنگ هستند، می‌ توانید با استفاده از جوش شیرین چربی و کثیفی‌ های سطح سنگ‌ را پاک کنید؛ اما باید قبل از استفاده با دستمالی خشک سطح سنگ را تمیز کنید.

● استفاده از براق کننده سنگ

برای براق کردن کاشی، سنگ و سرامیک از براق کننده‌ های سنگ استفاده می‌ شود، این براق کننده‌ ها ماده‌ های مایع و شیمیایی هستند که مانند لایه‌ ای بی‌ رنگ بر روی سطح سنگ قرار گرفته و مانع از نفوذ آب به سنگ می‌ شود. براق کننده‌ ها، حفره و روزنه‌ های سنگ را پر کرده و سطحی صاف و یک دست به سنگ می‌ دهد، از طرفی مثل لایه‌ ای ضد آب روی سطوح قرار می‌ گیرد که از نفوذ مایعات به سنگ جلوگیری می‌ کند؛ از طرفی با ایجاد لایه براق بر روی سنگ می‌ توانید گرد و خاک را به راحتی تمیز کنید و برای چند روز از شر آن ها راحت شوید.

از بین بردن سریع خش و کدری سرامیک

گاهی اوقات سرامیک کف منازل به دلیل جابجایی و کشیده شدن وسایل خانه دچار خط و خش‌ های سیاه رنگ می‌ شود؛ همچنین بر اثر آب، چربی و لکه پا، سطح سرامیک کدر شده و از زیبایی محیط می کاهد. برای از بین بردن خش و کدری سرامیک، روش های تاثیر گذار سریعی وجود دارد که به شما کمک می کند، بهترین راه را در پیش بگیرید.

_ جوش شیرین: با استفاده از خمیر جوش شیرین می‌ توانید خراشیدگی‌ های به وجود آمده در سطح سرامیک را از بین ببرید، برای این کار باید ابتدا مقدار جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کرده تا ترکیبی خمیری شکل به دست آید؛ اما باید توجه کنید که خمیر به دست آمده نباید شل باشد، سپس خمیر را بر روی خط و خش بمالید و در نهایت با دستمالی نرم آن را پاک کنید.

_ خمیر دندان: با استفاده از مقداری خمیر دندان می‌ توانید خط و خش سرامیک‌ ها را از بین ببرید به گونه ای که دستمالی نرم و مقداری خمیر دندان را بر روی منطقه خراشیدگی مالیده و سپس صبر کنید تا خراش به کلی پاک شود و در آخر با دستمالی مرطوب آن را پاک کنید.

_ وایتکس: وایتکس‌ ها جزو مواد شوینده سفید کننده محسوب می‌ شوند، که نوعی مواد براق کننده سرامیک به حساب می‌ آیند و به منظور سفید کردن و براق کردن سرامیک و کاشی مورد استفاده قرار می‌ گیرند؛ از این ماده به صورت خالص و بدون آب استفاده می‌ شود؛ چرا که غلظت بیشتر ماده، قدرت پاک کنندگی بیشتری نیز دارد. برای از بین بردن لکه سرامیک یا کاشی مقداری وایتکس بر روی لکه بریزید سپس با یک طی آن را پخش کنید.

_ براق کننده سنگ: برای کدری، زردی، خط و خش و لکه‌ هایی که شفافیت سرامیک را از بین برده‌ اند، از براق کننده سنگ استفاده می‌ شود. این محصول انقلابی در مواد پاک کننده سنگ ایجاد کرده چون طبق فرمولاسیونی خاص تولید شده و بر روی سطح سرامیک مانند لایه محافظ عمل می‌ کند؛ از نظر ظاهری این لایه شفاف و بدون رنگ می باشد، که باعث جلا و درخشانی سطح سرامیک می‌ شود.

جذابیت خانه را با اسپری براق کننده سنگ، افزایش دهید!

با پیشرفته شدن مهندسی و معماری، استفاده از سنگ در دکوراسیون بیشتر مشاهده می شود، حالا می خواهد به عنوان کف پوش، دیوار کوب یا وسایل تزئینی سنگی باشد. معمولا با گذر زمان، جابجایی وسایل و سایر عوامل دچار تیرگی، خط و خش، کدری، زردی و غیره می‌ شوند، که امروزه با استفاده از روش‌ های مختلف این مشکلات حل می‌ شود و اصلا جای هیچ نگرانی نیست. حتی به کمک این روش ها، دیگر نیازی نیست که هزینه های زیادی برای تعویض سنگ و سرامیک منزل کنید.

با استفاده از جوش شیرین و آب، خمیر دندان، الکل، پولیش سنگ، مواد شوینده مناسب و غیره می‌ توان به سنگ‌ ها براقیت دو چندان داده و جذابیت خاصی به خانه می‌ دهد. برای مثال مواد پولیشی، که ساختاری از دانه‌ های ریز با کیفیت اکسید قلع دارد و برای براقیت بر روی سنگ مالیده می‌ شود، با ایجاد لایه‌ ای بر روی سنگ، به آن براقیت و درخششی همچون الماس می‌ بخشد؛ لازم است بدانید مقدار اسید در این مواد بسیار کم بوده و ضرری به سنگ وارد نمی‌ کند.

هم چنین براق کننده سنگ، که مایعی شفاف و بدون رنگ است، که با قرار گرفتن بر روی سنگ، روی سطح نشسته و بدون تغییر رنگ، سطح را ضد آب کرده و حالت خیسی به آن می بخشد؛ با این تفاسیر سنگ ها را در برابر اشعه خورشید حفظ می کند و از نفوذ آب به آن جلوگیری کرده و چه بسا می توان گفت طول عمر سنگ را دو برابر می کند. پس به جرات می توان گفت براق کننده های سنگ به معنای واقعی به سنگ های صدمه دیده و قدیمی براقیت اولیه می دهد و در ایجاد براقیت و درخشندگی در سنگ ها لنگه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *