دسته‌بندی نشده

بدون خط و خش، اجاق گاز استیل را تمیز کن!

شما می توانید با اسپری پاک کننده سطوح و دستمال های نرم و خشک بدون خط و خش، اجاق گاز استیل خود را تمیز کنید.

با این روش آشپزخانه را برق بینداز

آشپزخانه قلب یک خانه محسوب می‌ شود که معمولاً خانم‌ ها تایم زیادی را در آشپزخانه سپری می‌ کنند و به دلیل آشپزی احتمال وجود چربی در آشپزخانه خیلی زیاد است؛ به همین علت می خواهیم چند روش برای اینکه آشپزخانه را برق بیندازیم، پیشنهاد دهیم تا بتوانیم آشپزخانه ای عاری از گرد و خاک و چربی داشته باشیم.

امروزه برای تمیز کردن هرگونه وسایل استیل مانند گاز، هود، سینک، یخچال، ماشین لباسشویی و ظروف استیل از روش‌ های مختلفی استفاده می شود که در ادامه مطالب با ما همراه باشید

1. تمیز کردن وسایل با سرکه

یکی از بهترین موادی که می‌ توان برای تمیز کردن گاز و ظروف استیل از آن استفاده کرد سرکه می‌ باشد، که برای تمیز کردن لازم است مقداری سرکه سفید را بر روی وسایل استیل اسپری کرده و با استفاده از پارچه‌ ای نرم و خشک سطح آن را پاک کنید؛ سرکه سفید حاوی اسید استیک می باشد که در تمیز کردن وسایل استیل نقش بسزایی دارد.

2. تمیز کردن وسایل با آبلیمو

آبلیمو یک مواد اسیدی محسوب می‌ شود که برای تمیز کردن وسایل استیل از آن استفاده می‌ شود، شما می‌ توانید از دو روش به تمیز کردن ظروف استیل بپردازید؛ در روش اول شما باید لیمو ترشی تهیه کرده و آن را از وسط نصف کنید و هر تکه از آن را بر روی سطح استیل بکشید یا از طریق روش دوم مقداری از آبلیمو را بر روی سطح استیل اسپری کرده و آن را با دستمالی تمیز و نرم بر روی سطح بکشید، سپس آن را با آب گرم شستشو داده و به کمک حوله آن را به خوبی خشک کنید.

3. تمیز کردن وسایل با الکل

در آشپزخانه به دلیل استفاده از روغن به منظور سرخ کردن مواد غذایی بر روی سطوح استیل مانند: گاز، هود و غیره مقداری چربی نشسته که حالت چسبندگی و لکه ایجاد می‌ کند، برای تمیز کردن آن مقداری الکل را بر روی پارچه نرم اسپری کرده و سپس بر روی سطح بمالید، انقدر این عمل را تکرار کنید تا لکه ها از بین برود؛ در نهایت با آب گرم شستشو داده و با پارچه‌ ای حوله‌ ای مانند، با جذب بالا آن را خشک کنید.

4. تمیز کردن با پاک کننده سطوح استیل

یکی از بهترین و موثر ترین روش برای تمیز نگه داشتن سطوح استیل در آشپزخانه‌ ها استفاده از پاک کننده سطوح استیل می باشد، هچنین شما می‌ توانید برای تمیز نگه داشتن سایر وسایل فلزی و استیل خود، از این محصول استفاده کنید تا به مدت چند روز وسایل شما عاری از هرگونه چربی بوده و سطحی براق داشته باشد.

اکنون باید بدانید پاک کننده‌ های سطوح استیل دارای مزایایی مانند: جرم زدایی قوی، از بین برنده لکه‌ های چربی و چسبناک، محافظ و پاک کنندگی، درخشان و براق کنندگی، از بین برنده میکروب و ضدعفونی کنندگی هستند.

تمیز کردن ظروف استیل به روشی ساده

گاهاً اتفاق می‌ افتد که ظروف استیل بر اثر گرمای زیاد، روغن و عوامل دیگر دچار لکه‌ های قهوه‌ ای رنگ بر روی بدنه و یا قسمت‌ هایی از ظرف شوند؛ بنابراین روش‌ های ساده‌ ای برای تمیز کردن ظروف استیل وجود دارد که شما می‌ توانید به راحتی از این روش‌، لکه‌ ها را از بین ببرید.

● ظروف استیل سوخته: بعضی اوقات بر اثر حواس پرتی حین غذا پختن ظروف استیل که هسته فولادی دارند؛ مانند: قابلمه و ماهیتابه دچار سوختگی می‌ شوند با استفاده از آب و سرکه می‌ توانید این سوختگی‌ ها را از بین ببرید.

در این فرایند باید قابلمه سوخته را از آب پر کنید به گونه‌ ای که تمام سوختگی را در بر بگیرد و آن را بر روی شعله گاز قرار دهید و بگذارید تا 1 دقیقه خوب بجوشد، سپس گاز را خاموش کرده و یک استکان سرکه به آن اضافه کنید و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

● ظروف استیل زرد شده: برای ظروف استیل که در اثر جوشیده شدن آب، بدنه آن دچار زردی شده است، می‌ توانید با استفاده از جوش شیرین زردی ظروف استیل را از بین ببرید؛ شایان به ذکر است که جوش شیرین به غیر از زردی، سوختگی ظروف استیل را نیز از بین می‌ برد که به نسبت میزان زردی ظروف، آب داغ، جوش شیرین و مایع ظرفشویی را داخل ظروف ترکیب کرده و به مدت 15 الی 30 دقیقه صبر کنید، سپس ظرف استیل را با یک اسکرابر پلاستیکی شستشو دهید تا تغییر رنگ و بوی بد ظروف از بین رود.

● ظروف استیل زنگ زده: ظروفی که در اثر تماس طولانی مدت با آب و رطوبت دچار زنگ زدگی می‌ شود، می‌ توانید با قرار دادن در آب گرم و ترکیب کردن اسید سیتریک در آن زنگ زدگی‌ ها را از بین ببرید؛ اما باید توجه داشته باشید پس از اینکه حباب‌ ها در سطح آب تشکیل شدند، باید ظرف را خارج و شستشو کنید.

روش های بی خطر برای براق کردن سینک استیل

امروزه برای براق کردن سینک استیل آشپزخانه از روش‌ های مختلفی استفاده می‌ شود که بسیار بی‌ خطر هستند، این روش‌ ها شامل موارد زیر می باشد.

■ سرکه و جوش شیرین

سینک های ظرفشویی به دلیل تماس بیش از اندازه با آب دچار رسوب می‌ شوند؛ چرا که آب، حاوی مواد معدنی و املاح می‌ باشد؛ از این رو برای از بین بردن رسوب از سرکه و جوش شیرین استفاده می‌ شود که باید به مقدار یک به دو یعنی؛ یک واحد جوش شیرین و دو واحد سرکه سفید استفاده کرد.

در ابتدا باید یک واحد جوش شیرین را بر روی سطح سینک بریزید، سپس دو واحد سرکه سفید را بر روی جوش شیرین ریخته شده در سینک بریزید، 15 دقیقه بعد از حباب زدن می توانید سینک را بشویید.

■ پاک کننده سطوح استیل

برای از بین بردن رسوب در سینک‌ های ظرفشویی بهترین روش استفاده از پاک کننده سطوح استیل می‌ باشد؛ چرا که با این محصول تمامی رسوبات ناشی از آب، هرگونه کثیفی و چربی که در سطح سینک ها وجود دارد از بین می‌ رود؛ همچنین سطح سینک را براق و درخشان می کند.

برای انجام این فرآیند ابتدا باید سطح سینک خشک باشد، سپس پاک کننده سطوح استیل را بر روی سطح سینک اسپری کنید و پس از 10 الی 15 دقیقه سینک را با فرچه نرم بسابید تا تمامی کثیفی و رسوبات از سینک جدا شود، حال می‌ توانید آبکشی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *