دسته‌بندی نشده

بهینه ترین شوینده برای خانوار کم مصرف

پودر دستی 500 گرمی، جز بهینه ترین شوینده هایی است که خانوار کم مصرف می توانند جهت پاکیزگی بیشتر لباس ها از آن استفاده کنند.

پاک کردن لکه روغن از روی لباس

حتما برای شما هم پیش آمده که در حین پختن یا خوردن غذا، لباس هایتان روغنی شود. اگر به سرعت اقدام به رفع لکه ی روغن نکنید، احتمال اینکه پاک نشود، بسیار زیاد است ولی با روش هایی که ما می گوییم، 100 درصد جواب خواهید گرفت و لباس هایتان همانند روز اول تمیز، درخشان و بدون لکه و کثیفی خواهد شد.

جذب روغن: اگر روغن به تازگی روی لباستان ریخت، در ابتدا از روی لباس، با کمک یک کاغذ صابونی، روغن را جذب کنید. برای این کار، کاغذ را روی لکه قرار داده و با استفاده از دست خشک و با فشار ملایم، روغن را به سمت کاغذ جذب کنید. سپس کاغذ را تعویض کنید و این عملیات را تکرار کنید تا بیشتر روغن جذب شود.

پاک کننده و شوینده مناسب: از یک پاک کننده برای شستشوی عادی استفاده کنید. قبل از استفاده، روغن را با یک کاغذ جذب کنید، سپس پاک کننده را مستقیماً روی لکه ریخته و با استفاده از انگشتان یا یک برس نرم، به طور دقیق تمیز کنید، در نهایت، لباس را با آب و شستشوی عادی بشویید. این شوینده ها می توانند مایع لباسشویی یا پودر دستی باشد که البته پودر های دستی 500 گرمی هم از لحاظ قدرت پاک کنندگی بهتر بوده و هم حجم به صرفه ای دارد.

جوهر لیمو: می ‌توانید از جوهر لیمو نیز برای پاک کردن لکه روغن استفاده کنید. ابتدا لباس را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و روغن را با کاغذ دست جذب کنید. سپس چند قطره جوهر لیمو را روی لکه ریخته و با استفاده از انگشتان یا یک برس نرم، کمی ماساژ دهید و در نهایت، لباس را بشویید.

تلرانس: یکی دیگر از روش ‌های موثر برای پاک کردن لکه روغن استفاده از تلرانس است. ابتدا روغن را با کاغذ دست جذب کنید و سپس تلرانس را بر روی لکه ریخته و صبر کنید تا تلرانس روغن را جذب کند و سپس آن را با مرطوب کردن لباس و شستشوی عادی پاک کنید.

تلرانس یک نوع پودر نرم و ریز است که از سیلیسیم مغناطیسه تشکیل شده است. این پودر عمدتاً از تلک، ماده‌ای معدنی سفیدرنگ استخراج می ‌شود. این ماده به دلیل خاصیت جذبی و خشک‌کننده ‌اش، در موارد مختلفی از جمله بهداشت و زیبایی، مراقبت از پوست، پاک کردن لکه‌ها و تراکم بخشیدن به مو استفاده می ‌شود.

در کاربردهای خانگی، تلرانس برای جذب روغن و چربی‌ ها به کار می ‌رود. با ریختن تلرانس بر روی لکه روغن، این پودر قدرت جذب خود را به کار می ‌گیرد و روغن را جذب می‌ کند. توجه داشته باشید که قبل استفاده از هر روشی، بهتر است روی یک قسمت کوچک از لباس تست کنید تا از هر گونه آسیب یا تغییر رنگ غیر مطلوب جلوگیری شود. همچنین، لباس را هر چه سریعتر پس از پاک کردن لکه بشویید تا از ثابت شدن لکه جلوگیری کنید.

خطر ابتلا به سرطان پوست را با این کارها بیشتر می کنید!

سرطان پوست یکی از بیماری های خطرناکی است که سالانه افراد زیادی درگیر آن می شوند. لازم است بدانید این بیماری در زنان بیشتر است چون روزانه با ترکیبات و مواد شیمیایی مختلفی مانند شوینده ها، لوازم آرایشی و غیره تماس مستقیم دارند. این بیماری درمانی ندارد و فقط باید با رعایت یکسری نکات، از خطر ابتلا به آن جلوگیری کنید. برای مثال زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید؛ همچنین مصرف ویتامین ها و مکمل ها سیستم  ایمنی بدن را تقویت می کنند.

همه ما مي‌ دانيم كه برخي از لباس‌ ها بايد به صورت دستي شسته شوند تا هم به بافت لباس آسيب نرسد و هم تميز تر شود. يكي از كار هايي كه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزايش مي ‌دهد، استفاده از شوينده ‌هاي نامرغوب با تركيبات بسيار قوي است. بهتر است كه در حين شست ‌و شوي دستي لباس ‌ها، از دستكش استفاده كنيد؛ چون اين ‌گونه پوست دست شما با شوينده تماس مستقيم نداشته در نتيجه تركيبات آن از طريق پوست جذب بدن نمي ‌شود.

 پوست انسان‌ ها بسيار حساس است و قدرت جذب آلودگي و باكتري ‌ها را دارد كه انباشته شدن آلودگي ‌ها و مواد شيميايي در پوست خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي ‌دهد؛ به همين منظور توصيه مي‌ شود در حين شست‌ و شوي دستي لباس‌ ها، حداقل از تماس مستقيم پوست با پودر دستي خودداري كرده و از دستكش استفاده كنيد. همچنين پوست خود را بعد از شستن لباس، به خوبي تميز كرده و در آخر از آبرسان و مرطوب كننده جهت كنترل خشكي دست‌ ها استفاده كنيد اين‌گونه نه تنها از سرطان پوست در امان هستيد، بلكه دستتان هم نرم و جوان باقي خواهد ماند.

شستن دستشویی با پودر دستی

تمیز کردن سرویس بهداشتی، جز کار هایی است که تقریبا همه افراد روزانه چندین بار انجام می دهند، چون این محیط سرشار از باکتری است، باید تمیز نگهداری شود تا به سلامت افراد کمک کند و آن ها را درگیر بیماری ننماید. جرم گير ها جزو مهم ‌ترين تميز كننده‌ هاي سرويس بهداشتي هستند اما به دليل تركيبات شيميايي قوي كه دارد، بيماري‌ هاي مختلفي را در افراد ايجاد مي ‌كند. تنگي نفس و بيماري‌ هاي ريوي، سرفه و بيماري‌ هاي قلبي از جمله عوارض مهم جرم گير ها هستند.

چون گاز انتشار يافته از آن ها براي سلامت انسان بسيار خطرناك مي ‌باشد، افراد زيادي دستشويي و حمام را با پودر دستي مي ‌شويند. شستن اين مكان با پودر دستي بهترين گزينه براي افرادي كه مبتلا به بيماري‌ هاي آسم هستند، مي ‌باشد. همچنين بانوان باردار و شيرده هم می توانند بدون هيچ آسيبي به سلامت خود از پودر دستي جهت شست ‌و شو استفاده كنند، چون پودر دستي عوارض جرم گير را نداشته و هيچ بوي بدي از خود ساطع نمي‌ كند، براي سلامت انسان‌ ها مضر نخواهد بود.

فقط بايد نكات ايمني كه در بالا ذكر كرديم را رعايت كنيد تا دچار بيماري‌ هاي پوستي و حساسيت و خارش نشويد. به طور کلی باید بگوییم پودر های دستی در بسته بندی های مختلفی قرار می گیرند، بسته بندی های در حجم 500 گرمی، 1000 گرمی به دلیل استفاده راحت تر، بهترین گزینه هستند تا شما محیط سرویس بهداشتی را عاری از میکروب و کثیفی کنید. برای شستن دستشویی با پودردستی، ابتدا کف کاشی و سرامیک را خیس کنید، حال پودر را در نقاط کثیف بپاشید.

به کمک فرچه یا اسفنج شستشوی دستشویی، پودر را روی کاشی پخش کنید تا کف کند. از ترکیب پودر دستی با وایتکس و اسید خودداری کنید؛ زیرا بسیار خطرناک است و بوی بد و گاز سمی از خود منتشر می کند. اگر لکه های ایجاد شده روی کاشی ها قدیمی و عمیق است، بهتر است اجازه دهید پودر دستی مدتی روی لکه باقی بماند، در نهایت با آب گرم توالت را به خوبی بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *