دسته‌بندی نشده

با جرمگیر معطر دیگر نگران تمیز کردن سرویس بهداشتی نباش

اگر شما هم به دلیل بوی بد جرمگیرها از مصرف آن می پرهیزید، باید بگوییم با جرمگیر معطر تمام این مشکلات از بین می رود.

چگونه از شر بوی بد دستشویی خلاص شویم؟

 معمولا محیط توالت آلوده است و به دلیل انواع باکتری ها، در صورت درست تمیز نشدن، بوی بسیار بدی از خود ساطع می کند که این بو می تواند برای افراد آزار دهنده باشد و حتی سبب بیماری برخی هم گردد. برای رسیدن به یک دستشویی با بوی خوش، می ‌توانید از تعدادی راهکار ساده استفاده کنید. در ادامه برخی از این راهکار ها برای شما توضیح داده شده است:

1. تمیز نگه داشتن دستشویی: در اولین وهله باید همیشه توالت را تمیز نگه دارید، هر روز محلول ضدعفونی کننده ای با خواص ضد باکتری و ضدبوی ملایم مانند اسپری دستشویی استفاده کنید. با استفاده از آن، سطح استفاده شده را پاک کنید و بوی بد را از بین ببرید.

3. استفاده از آروماتیک ها: یکی از راهکارها برای مخلوط کردن بوی نامطبوع در دستشویی هم استفاده از مواد آروماتیک است. می ‌توانید از اسپری ها، فریشنر ها یا عصاره های معطری که بر روی سطح یا هوا تلف کنید، استفاده کنید.

4. اهمیت تهویه: تهویه مطبوع و مناسب در دستشویی بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که از تهویه مناسب بسیار درستی برای محیط استفاده شده است، به این منظور یک پنجره را باز کنید یا از یک فن هوای خنک یا مجهز به هوشمند استفاده کنید.

5. استفاده از مواد جذب کننده بو: می توانید از مواد جذب کننده بو مانند فحم فعال یا محصولات آماده بر اساس این مواد استفاده کنید. این مواد می توانند بوی بد را در دستشویی جذب کرده و هوای تمیزی را به جای گذاشته شده به شما بدهند.

6. محدود کردن استفاده از موادی که بوی بد ایجاد می‌کنند: دقت کنید موادی که به طور مستمر بوی نامطبوع ایجاد می کنند، مانند پارفیوم، اسپری مو، مواد شیمیایی نامطبوع یا دارو هایی با عوارض جانبی، در دسترس دستشویی نباشد.

7. شستن دستشویی با جرمگیر معطر: در نهایت استفاده از جرمگیر ها در رفع بو موثر هستند؛ زیرا آلودگی های سطحی و عمقی را از بین می برند و با کشتن میکروب و باکتری ها، سبب دفع بوی بد می گردد. توجه کنید برخی جرمگیر ها دارای بوی نامطبوع هستند و بعد از استفاده، بوی ان ها در محیط باقی می ماند و آزار دهنده است؛ به این منظور با استفاده از جرمگیر های معطر تمام این مشکلات را از بین ببرید و دیگر نگران بوی بد دستشویی یا حمام نباشید.

نکاتی که باید در انتخاب جرمگیر بدانید

برخی افراد هنوز هم به دنبال محصولاتی هستند تا اثر گذاری بیشتری در تمیزی دستشویی داشته باشد، به همین منظور ما نکات مهمی را در داشتن انتخاب جرمگیر مناسب، ارائه می دهیم

1. انتخاب pH مناسب: pH محلول اسیدی بسیار مهم است. برای محیط بهداشتی، معمولاً pH محلول اسیدی باید در محدوده ۲ تا ۵ باشد. این باعث می ‌شود که محلول اسیدی جرمگیر عملکرد بهتری در حذف کلسیم، رسوبات معدنی و آلاینده ‌های دیگر داشته باشد.

2. مطالعه برچسب محصول: همواره برچسب محصول را به دقت مطالعه کنید. مطمئن شوید که محلول اسیدی مناسب برای سطوح و موادی است که در سرویس بهداشتی وجود دارند. محلول باید مناسب برای استفاده بر روی سرامیک، استیل، پلاستیک و آجر ها باشد.

3. اثرات بر روی محیط زیست: در انتخاب محلول اسیدی، به اثرات آن بر روی محیط زیست توجه کنید. برخی محلول‌ه ای اسیدی می ‌توانند مواد سمی و آلوده ‌کننده به محیط زیست وارد کنند. در صورت امکان، از محلول ‌های قابل تجزیه طبیعی و بدون تأثیر مضر بر روی محیط زیست استفاده کنید.

4. تست روی سطح: پیش از استفاده روی سطح گسترده ‌ای از محلول اسیدی استفاده کنید، تست روی سطح را انجام دهید. این کار به شما کمک می ‌کند تا از عدم تأثیر منفی محلول بر روی رنگ، بافت یا سطح مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید.

5. محافظت از خود و دیگران: در هنگام استفاده از محلول اسیدی، از محافظت‌ های لازم اطمینان حاصل کنید. دستکش محافظ، ماسک تنفسی و عینک محافظ را به کار گیرید؛ همچنین، از تهویه مناسب در محل کار اطمینان حاصل کنید.

6. رعایت دستورالعمل تولیدکننده: همیشه دستورالعمل و راهنمای استفاده تولیدکننده را به دقت مطالعه کنید. همه توصیه‌ ها و نحوه استفاده صحیح محلول اسیدی موجود در بسته‌بندی را رعایت نمایید.

7. استفاده از محصولات بی بو: معمولا جرمگیر ها بویی دارند که می توانند منجر به تنگی نفس یا حتی آسم شوند؛ بنابراین به همه افرادی که به دلیل بوی بد نمی توانند جرمگیر مصرف کنند، باید جرمگیر معطر را که یک محصول جدید است و رایحه گل های طبیعی مانند اسطوخودوس در آن به کار رفته، معرفی کنیم.

8. تست تطابق استاندارد: ممکن است در برخی مناطق یا صنایع خاص، استانداردها و مقررات خاصی برای محلول اسیدی مورد نیاز باشد. قبل از استفاده، راهنمای استفاده محصول را در مورد تطابق با استانداردها بررسی کنید.

با این روش ها به استقبال مرگ می روید!

سالانه افراد زیادی به دلیل استفاده نادرست از محصولات جرمگیر راهی بیمارستان می شوند که تمام این سهل انگاری ها حتی می تواند منجر به مرگ فرد شود. بسیاری از افراد  جرمگیر های شیمیایی را با هم ترکیب می کنند؛ زیرا اینگونه تصور می کنند محیط مورد نظر تمیز تر خواهد شد، در واقع باید بگوییم این بزرگترین اشتباه مرگباری است که فرد می تواند انجام دهد. اینکار گاز های سمی تولید می کند که این گاز ها می تواند آسیب جدی به ریه و سیستم تنفسی فرد وارد کند.

از طرفی استفاده از جرمگیر ها در محیط های کاملا بسته و بدون تهویه، اشتباه بزرگی است که برخی افراد مرتکب می شوند. در واقع شما با این روش ها جایی را تمیز نمی کنید و فقط به خودتان آسیب می رسانید. همان طور که می دانید و چندین بار هم اشاره کردیم، جرمگیر ها و تمیز کننده های سرویس بهداشتی، معمولا بوی نامطبوع دارند، اگر می خواهید از مشکلات و بیماری های مختلف در امان بمانید، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که بوی بدی ندارند و به شما اسیبی نمی رسانند.

جرمگیر های معطری که در چند سال اخیر تولید شده اند، با استقبال خوبی روبرو شده اند و همواره انتخاب افرادی است که به سلامت خود اهمیت می دهند،حال شما بگویید، برای سلامت خودتان چه محصولی را انتخاب خواهید کرد و اینکه به نظر شما تمیز کردن به تمام شدن سلامتی و جان شما می ارزد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *