دسته‌بندی نشده

بهترین شوینده بدن برای پوست های جوش دار

داشتن جوش ها در نقاط مختلف پوست، تاثیر زیادی در کاهش اعتماد به نفس افراد دارد، ولی با شوینده مناسب، نگران این موضوع نباشید.

چگونه جوش های بدن را از بین ببرم؟

اگر شما هم پوست مستعد جوش و آکنه دارید و این جوش‌ ها در نقاط مختلفی از بدن شما نمایان می ‌شود، با ما همراه باشید تا راهکار های بسیار عالی را برای رفع این مشکل به شما ارائه دهیم. معمولاً جوش‌ هایی که در بدن به وجود می‌ آید بیشتر در قسمت‌های ران، باسن، بازو، کمر و شانه ‌ها می ‌باشد که می ‌توانید با روش ‌های طبیعی و هم با محصولات شیمیایی جوش ‌های خود را از بین ببرید. اولین قدمی که باید در رفع جوش‌ های خود بردارید، تغییر رژیم غذایی است. مصرف غذاهای سالم حاوی چربی‌ های مفید و همچنین مصرف سبزیجات و نوشیدن آب آشامیدنی سالم به اندازه ۸ لیوان، کمک بسیار زیادی به شادابی پوست می ‌کند.

قبل از اینکه نسبت به رفع جوش ‌های خود اقدام کنید، باید نوع جوش خود را بشناسید. معمولاً جوش ‌ها شامل جوش‌ های هورمونی، جوش‌ های بعد از اصلاح و جوش سر سیاه بوده که بر اثر مسدود شدن منافذ پوست به وجود می ‌آید. اگر فعالیت سنگین داشته و به طور مداوم عرق می ‌کنید، باید بعد از تعریق دوش گرفته و از یک شوینده مناسب در حین استحمام کمک بگیرید .شوینده ‌ای که فاقد چربی بوده و خاصیت ضد جوش دارد، معمولا شوینده ‌های حاوی روغن درخت چای، اسید سالسیلیک کمک بسیار زیادی در رفع جوش‌ها و تنظیم غدد چربی دارد.

اگر جوش ‌های شما را ریز و سرسیاه هست با اسکراب کردن به راحتی می ‌توانید آن ها را از بین ببرید این اسکراب‌ ها هم به صورت آماده به فروش می‌ رسند و هم شما می ‌توانید آن ها را در منزل درست کنید. به این صورت که می ‌توانید شکر را همراه با کمی پودر قهوه، روغن بدن و شامپوی بدن دلخواه ترکیب کرده و به صورت دورانی روی پوست تمیز و خشک ماساژ داده و سپس بشویید.

معمولا تمام جوش‌ هایی که در بدن نمایان می ‌شود به جز جوش ‌هایی که بر اثر تغییرات هورمونی به وجود می ‌آید با استفاده از یک شوینده مناسب از بین می ‌رود. این شوینده‌ ها با ترکیبات قوی خود پوست را لایه برداری کرده و کثیفی‌ های و بافت مرده را از بین می برد و در نتیجه باعث خارج شدن جوش از پوست می‌ گردد و به رفع آن ها کمک می ‌نماید.

از پوشیدن لباس‌ های تنگ خوردداری کنید. بهتر است لوازم شخصی مانند حوله و لباس زیر را فقط خودتان استفاده کنید ؛ همچنین استفاده کردن از کرم ‌های ضد جوش مانند بنزوئیل پروکساید می ‌تواند در رفع موضعی جوش‌ های بدن تاثیرگذار باشد.  یکی از روش ‌های کاملاً طبیعی که افراد زیادی از آن نتیجه گرفتند، استفاده از محصولات گیاهی مانند سدر است. به این صورت که شما می ‌توانید بعد از شستن پوست بدن با یک شوینده مناسب، پودر سدر را با کمی آب، گلاب یا ماست ترکیب کرده و اجازه دهید که به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست شما بماند تا خشک شود پس از آن پوست بدن را با آب ولرم شسته و آن را با یک حوله نخی خشک کنید.

نرمی پوست با شامپو بدن

پوست ما انسان ‌ها از بدو تولد نرمی بسیار خاصی دارد که این نرم بودن تا سنین مختلفی با افراد همراه هست. البته می توان با محصولات مناسب نرمی و لطافت پوست را برای مدت طولانی ‌تری افزایش داد .یکی از این محصولات شامپو بدن است. شامپو بدن‌ ها حاوی ترکیبات ملایم ‌تری نسبت به صابون ‌ها هستند و از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری کرده و به لطافت آن ها کمک می ‌کند. در زمان‌ های گذشته اغلب افراد از صابون برای شستشوی پوست استفاده می‌ کردند.

مواد صابونی ترکیبات بسیار قوی داشته که باعث خشک شدن بیش از حد پوست می ‌گردد و رطوبت  و چربی که در سطح پوست برای نرمی مورد نیاز است را از بین می ‌برد و همین موضوع باعث پوسته پوسته شدن و زبری می ‌گردد. اما شامپو بدن با مواد و ترکیبات نرم کننده سازگار با انواع پوست بوده و از ترکیبات رطوبت رسان آن می ‌توان به گلیسیرین، ویتامین e، روغن نارگیل و غیهر اشاره داشت که تمامی این ترکیبات یک کف بسیار عالی ایجاد کرده و سطح پوست بدن را لطیف و تمیز می ‌کند.

شامپو بدن بدون آبکشی

یکی از جدید ترین محصولاتی که در دنیای امروز که بزرگ ‌ترین دغدغه آن کم آبی است، انقلابی به پا کرده و مورد توجه بیشتر افراد قرار گرفته، شامپو بدن بدون شست و شو می ‌باشد. این محصولات برای بیماران؛ سالمندان و کودکان و حتی همه افراد مناسب است. اگر شما در مسافرت هستید و امکان استحمام برایتان وجود ندارد، به راحتی می ‌توانید با این محصولات پوست خود را بدون نیاز به شست و شو تمیز کنید.

اگر در منزل بیماری دارید و استحمام آن برایتان سخت است، برای نگهداری ایمن ‌تر به راحتی می ‌توانید از تمیز کننده ‌های بدون آبکشی استفاده کنید. معمولا بیمارانی که برای مدت زمان طولانی در بستر هستند برای اینکه بوی بد نگرفته و همچنین از انتشار آلودگی‌ ها هم جلوگیری شود، می ‌توان بدن بیمار را با استفاده از این شامپو ها تمیز نمود. شامپو های بدون شستشو و بدون نیاز به آبکشی دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی بدن هستند که افراد ناتوان و بیمار را تمیز می ‌کند همچنین افرادی که به طور مدام فعالیت ورزشی سنگین داشته یا در استخر ها فعالیت می ‌کنند هم می ‌توانند از این محصولات استفاده نمایند.

در واقع این شامپو بدن ‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند و برای استفاده از آن ها باید ابتدا لیف مخصوص را به این شامپو بدن آغشته نموده، سپس آن را به آرامی و دورانی روی قسمت ‌های مختلفی از بدن علی الخصوص مناطق آلوده و خصوصی بکشید و تمیز کنید. به این ترتیب، به سرعت بدون نیاز به آبکشی پوست بدن تمیز شده و دیگر نیازی نیست که آب بسیار زیادی را صرف شستشو کنید.

این محصولات دارای ترکیبات کاملاً سازگار با پوست بوده که بیماران، کودکان و افرادی که پوست آن ها بسیار حساس است، در تماس با این مواد واکنشی از خود نشان نمی ‌دهد. توجه داشته باشید که این محصولات می ‌توانند روی باکتری ‌های گرم، ویروس و قارچ ‌ها تاثیر گذاشته و آن ها را از بین ببرد. فقط توجه کنید که منع مصرف این محصولات برای پوست ‌هایی که دارای زخم و سوختگی‌ های عمیق دارند، می ‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *