دسته‌بندی نشده

بهترین شوینده برای رفع رسوبات توالت

شوینده

جرمگیر، یکی از بهترین شوینده های شیمیایی برای حذف رسوبات و باکتری های موجود در فضای سرویس بهداشتی می باشد.

چگونه اثر جرمگیر از روی شیرآلات پاک شود؟

برخی از افراد نمی دانند که تمیز کردن شیرآلات رسوب بسته با جرمگیر کار اشتباهی است، چون جرمگیر مواد و ترکیبات بسیار قوی داشته و اثرات خورندگی آن بالا است؛ از این رو سبب ایجاد لکه های سیاه رنگ روی شیر آلات یا سطوح استیل مانند سینک ظرفشویی می شود. حال اگر به هر دلیلی شما هم این اشتباه را مرتکب شدید، ناراحت نباشید، چون ما چاره این مشکل را برای شما پیدا کردیم، پس حتما به دقت این روش ها را مطالعه کرده و آن ها را امتحان کنید تا نتیجه گیری خوبی داشته باشید.

استفاده از اسید استاتیک: اسید استاتیک یک ماده شیمیایی قدرتمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا اثر جرمگیر را از روی شیرآلات پاک کنید. برای استفاده از این روش، می ‌توانید یک قاشق غذاخوری اسید استاتیک را در یک لیوان آب حل کرده و سپس با استفاده از یک پارچه نرم، آن را روی شیرآلات بمالید. پس از چند دقیقه، شیرآلات را با آب بشویید.

 استفاده از خلال لیمو نیز مانند خلال پوست پرتغال، یک روش طبیعی برای پاک کردن اثر جرمگیر از روی شیرآلات است. برای استفاده از این روش، می ‌توانید خلال لیمو را روی شیرآلات بمالید و سپس با استفاده از یک پارچه نرم، آن را برای حدود 10 دقیقه روی شیرآلات بگذارید. پس از اینکه خلال لیمو را برداشتید، شیرآلات را با آب بشویید.

یکی از روش های کمک کننده دیگر، استفاده از جوش شیرین، سرکه سفید و مایع ظرفشویی می باشد. به این صورت که جوش شیرین و مایع ظرفشویی را ترکیب کرده و روی شیر آلات و قسمت سیاه سینک بمالید، سپس سرکه سفید را روی آن ها اسپری کنید. واکنشی که جوش شیرین با اسید از خود نشان می دهد، اثرات پاک کنندگی بسیار قوی دارد که از این روش جهت پاک کردن سرامیک یا رسوبات داخل لوله ها استفاده کنید.

ترفند های سریع جهت باز کردن لوله

معمولا لوله های آب و فاضلاب بر اساس عوامل مختلفی دچار گرفتگی می شود و همین موضوع می تواند سبب بروز مشکلات ناخوشایندی شود. یکی از این مشکلات برگشت فاضلاب به داخل توالت یا سینک ظرفشویی باشد؛ از طرفی این موضوع همراه با بوی بد هم است که بسیار آزار دهنده است.یکی از دلایل اصلی ایجاد رسوب و گرفتگی در لوله ها، املاح موجود در آب و سختی بسیار زیاد آن است. برای رفع گرفتگی لوله، ترفند های بسیار زیادی وجود دارد که ما در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته ایم.

معمولا اولین چیزی که به فکر همه افراد می رسد، استفاده از ابزار های مختلف مانند فنر یا کلید لوله، پلاس شکن و غیره بوده که می ‌توانند به باز کردن لوله کمک کنند. این ابزار ها را به آرامی به سمت راست و چپ چرخانده تا جهت لوله پیدا شده و سبب رفع گرفتگی شود. ایجاد انبساط و انقباض در لوله ها هم می تواند یکی از روش های موثر باشد. استفاده از سرمایش و گرمایش می ‌تواند به باز کردن لوله کمک کند. ابتدا لوله را با یک دستمال یا پارچه که به آن دسترسی دارید، بپوشانید و سپس با استفاده از یک دستگاه سرمازدایی یا بخاری، لوله را گرم کنید. این کار می ‌تواند باعث انبساط لوله شود و باز شدن آن را تسهیل کند.

استفاده از فشار آب هم برای لوله‌ هایی که به دلیل مسدودیت شدید از کار افتاده‌ اند کارایی داشته است. برای استفاده از این روش، یک شلنگ را به لوله متصل کنید و سپس فشار آب را بیشتر کنید تا لوله باز شود. یکی از روش های رایج، استفاده از مایعات شیمیایی مانند سدیم هیدروکسید یا اسید کلریدریک، بوده که می‌ تواند به باز کردن لوله کمک کند. قبل از استفاده از این مایعات، باید مطمئن شوید که با لوله شما سازگار است و حتما در حین استفاده از دستکش و عینک ایمنی استفاده نمایید.

جرمگیر لوله می ‌تواند به شما کمک کند تا رسوبات موجود در لوله‌ ها را از بین ببرید و به راحتی باعث باز شدن آنها  شود. رسوبات معمولاً شامل کربنات کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی هستند که با گذشت زمان درون لوله‌های آب گرم و سرد تجمع می ‌یابند و باعث محدود شدن جریان آب می ‌شوند. این امر می‌ تواند باعث کاهش فشار آب، کاهش عملکرد دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی و افزایش هزینه‌ های انرژی شود.

جرمگیر با استفاده از مواد شیمیایی خاص و فشار آب موجود در لوله‌ ها، رسوبات را به طور کامل از بین می‌برد. سپس با شستشوی لوله‌ ها، رسوبات حذف شده به آسانی از لوله‌ ها خارج می‌ شوند. پس از این کار، جریان آب به طور کامل برقرار شده و عملکرد دستگاه ‌های گرمایشی و سرمایشی بهبود می ‌یابد. از طرفی، استفاده از جرمگیر لوله می ‌تواند به طور موقتی باعث کاهش عمر لوله ‌های آب شود؛ زیرا مواد شیمیایی مورد استفاده در آن ها می ‌توانند باعث خوردگی لوله‌ ها شوند؛ بنابراین، استفاده از جرمگیر لوله باید به صورت معقول و با رعایت دستورالعمل ‌های تولید کننده صورت گیرد.

اقدامات اورژانسی حین مسمویت با مواد شوینده

اقدامات اورژانسی حین مسمویت با مواد شوینده

به گزارش پزشکان و طبق آمار به دست آمده، سالانه افراد بسیار زیادی بر اثر گاز های منتشر شده توسط مواد شوینده از جمله جرمگیر ها دچار مسمومیت‌ های شدید می‌ شوند که این مسمومیت ‌ها با سرگیجه، تنگی نفس، حالت تهوع، سوزش چشم و پوست و حتی بیهوش شدن فرد رخ می ‌دهد. اگر به هر دلیلی فرد در حین استفاده از فرآورده‌ های شیمیایی شوینده دچار مسمومیت شده، اولین اقدام اورژانسی دور کردن این مواد از فرد مسموم شده می ‌باشد؛ سپس باید فرد در معرض هوای آزاد قرار گرفته و شیر یا سایر لبنیات مصرف کند.

مصرف لبنیات از لحاظ علمی ثابت نشده است ولی تا حدودی می ‌تواند باعث باز شدن راه تنفس فرد شود. توجه داشته باشید خوردن مایعات فراوان و شیر می ‌تواند حجم ادرار را زیاد کرده و از این طریق سموم را از بدن خارج کند. در صورتی که علائم مسمومیت شدید بود یا ساعات بیشتری این علائم با فرد همراه بود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. مسمومیت بر اثر هر یک از مواد شوینده با توجه به درصد آن ها تفاوت دارد و افرادی که مبتلا به بیماری ‌های ریوی و قلبی هستند، باید به شدت از مصرف وایتکس و جرم‌گیرهای مختلف و حتی قرار گرفتن در معرض آن ها خودداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *