دسته‌بندی نشده

با فوم دستشویی دیگر نگران خشکی پوست خود نباشید!

فوم دستشویی

یکی از بهترین محصولاتی که با فرمولاسیون ملایم و سازگار با پوست حساس همه افراد بخصوص کودکان  تولید شده، فوم دستشویی است.

فواید جالب استفاده از فوم دستشویی

اگر شما هم فقط از صابون یا مایع دستشویی جهت شستشوی دست ها استفاده می کنید و بعد از شستشو حس کشیدگی یا خارش در پوست خود دارید، باید بگوییم که فوم دستشویی بهترین وسیله برای شما است. فوم ، یکی از محصولات بهداشتی بوده که با فرمولاسیون جدید تولید شده  و در دو نوع عطر دار و بدون عطر وجود دارد که برای شستشوی دست ‌ها، به خصوص در مواردی که آب و صابون در دسترس نیست، بسیار مناسب است. استفاده از این محصول مزایا و فواید بسیار زیادی را به دنبال دارد که دانستن آن ها کمک می کند با آگاهی بیشتری از آن استفاده نمایید.

1. شستشوی کامل دست ‌ها: فوم دستشویی، به دلیل حالت حباب حلقه ‌ای که دارد، به خوبی کثیفی و آلودگی های روی دست  را از بین برده و به شستشوی کامل کمک می ‌کند.

2. حفظ رطوبت پوست: فوم دستشویی، ترکیبی از مواد شوینده و نرم ‌کننده است که در عین تمیز کردن، از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت آن را حفظ می‌ نماید.

3. حفظ بهداشت شخصی: این محصول کمک می ‌کند تا با شستشوی دست ‌ها، باکتری‌ ها و ویروس ‌ها از بین بروند و اینگونه سبب حفظ بهداشت شخصی می شود.

4. استفاده آسان و سریع:  به دلیل سهولت و سرعت استفاده، می ‌تواند در مواردی که زمان کافی برای شستشوی دست ‌ها در دسترس نیست، بسیار مفید باشد.

پاک شدن سریع از دست: به دلیل شستشوی سریع، کف حاصل از فوم، به آسانی از روی دست پاک می شود و این موضوع برای کودکان می تواند بسیار مفید واقع شود.

5. اقتصادی بودن: فوم دستشویی، در مقایسه با صابون مایع، کمتری مصرف دارد و در نتیجه، به صرفه تر  است.

6. حفظ محیط زیست: فوم دستشویی، در مقایسه با صابون مایع، کمتری بسته ‌بندی دارد و به همین دلیل، زباله کمتری تولید کرده و اینگونه به حفظ محیط زیست کمک می کند.

راهکار های سریع برای تمیزی دست

شستشوی دست ‌ها، یکی از مهم ‌ترین روش ‌های بهداشتی است که به کاهش انتقال بیماری ‌ها کمک می ‌کند. بعد از وقوع بیماری کرونا، تمیزی دست ها تبدیل به یکی از مهم ترین معضلات بین تمام مردم دنیا شده است که هنوز هم با گذشت زمان، اهمیت این موضوع کاسته نشده است. در برخی موارد، زمان کافی برای شستشوی دست در دسترس نیست و به دلیل محدودیت زمان، نیاز به یافتن راهکار های سریع برای تمیز کردن دست ‌ها داریم. در ادامه، به برخی از راهکار های سریع و موثر برای تمیز کردن دست‌ ها اشاره می ‌کنیم:

1. استفاده از فوم دستشویی: فوم دستشویی، به دلیل سرعت و سهولت استفاده، می‌ تواند یکی از بهترین راهکار های سریع برای تمیز کردن دست باشد. فوم دستشویی را روی دست‌ های خشک بپاشید، به طور یکنواخت بر روی پوست دست پخش شود و سپس با آب بشویید.

2. استفاده از دستمال الکلی: دستمال الکلی، یکی دیگر از راهکار های سریع برای تمیز کردن دست است. این دستمال ‌ها شامل الکل ایزوپروپیل، آب آماده شده و سایر مواد شیمیایی هستند که به راحتی باکتری‌ ها و ویروس ‌ها را از بین می ‌برند.

3. استفاده از دستمال مرطوب: دستمال‌ های مرطوب، بهترین راهکار برای تمیز کردن دست در مواردی هستند که آب و صابون در دسترس نیست. این دستمال‌ ها شامل مواد شوینده هستند که به راحتی آلودگی روی دست‌ ها را از بین می ‌برند.

4. استفاده از ژل های ضد عفونی کننده: این ژل ها بافت بسیار سبک داشته و همانند آب است که باید به مدت چند دقیقه دست ها را به هم مالید. این محصول هم یکی از جدید ترین محصولات تمیز کننده محسوب شده که به حذف باکتری های روی دست کمک می کند و برای مسافرت و مواقعی که آب کافی در دسترس نیست، بهترین گزینه به شمار می آید.

آیا فوم دستشویی بهتر از مایع دستشویی است؟

همان طور که می دانید، دست ها عامل اصلی انتقال باکتری ها هستند که در این راستا، استفاده از محصولات شستشوی دست از جمله فوم و مایع دستشویی، بسیار رایج است. در این مقاله، به مقایسه فوم دستشویی و مایع دستشویی و مزایا و معایب هر یک می پردازیم.

مزایای فوم دستشویی:

1. کاربرد آسان: فوم دستشویی، به دلیل سهولت و سرعت استفاده، بسیار محبوب است.

2. اقتصادی‌ تر: فوم دستشویی، در مقایسه با صابون مایع، کمتری مصرف دارد و در نتیجه اقتصادی ‌تر است.

3. حفظ رطوبت پوست: فوم دستشویی، ترکیبی از مواد شوینده است که در عین تمیز کردن دست، از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت آن را حفظ می ‌کند.

4. شستشوی سریع دست ها: اگر کودکی دارید که می خواهید شستشوی دست ها را به او آموزش دهید، برای شروع فوم دستشویی بهتر است چون ترکیبات و کف آن با مقدار کمی آب، از روی دست ها پاک می شود.

– معایب:

1. قیمت بالاتر: فوم دستشویی، در مقایسه با مایع دستشویی، قیمت بالاتری دارد همچنین نیازمند بسته‌ بندی خاصی است که ممکن است در بر گیرنده هزینه بیشتری باشد.

مزایای مایع دستشویی:

1. قیمت ارزان ‌تر: مایع، در مقایسه با فوم دستشویی، ارزان‌ تر است.

2. گستردگی محصول: این محصول، در بسیاری از برند و مدل ‌ها در بازار موجود است.

3. تمیز کردن عمیق تر:  به دلیل داشتن بافت مایع، می ‌تواند به خوبی کثیفی های روی دست ‌ها را از بین ببرد.

– معایب:

1. خشکی پوست: مایع دستشویی ممکن است باعث خشکی پوست شود.

2. مصرف بیشتر: این محصول، در مقایسه با فوم دستشویی، مصرف بیشتری دارد.

3. احتمال آلودگی: با توجه به اینکه مایع، در برابر هوا و آلودگی حساس است، ممکن است در صورت عدم بسته ‌بندی صحیح، آلودگی شود و منجر به عفونت ‌های پوستی شود.

به طور کلی، هر یک از محصولات نام برده، دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و به طور دقیق نمی توان گفت کدام یک بهتر است؛ اما با توجه به موارد ذکر شده، فوم دستشویی به دلیل سهولت و سرعت استفاده، اقتصادی ‌تر بودن و حفظ رطوبت پوست، برتری دارد. ولی هنوز هم افراد کمی هستند که از فوم استفاده می کنند و مایع دستشویی را ترجیح می دهند. حال شما با توجه به موارد ذکر شده، استفاده از کدام ماده شوینده را ترجیح می دهید؟ برای پاسخ به این سوال، حتما نیاز خود، بودجه در اختیار داشته و  نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *