دسته‌بندی نشده

چرا باید از لوسیون بدن استفاده کنیم ؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا بهتر است از لوسیون بدن استفاده کنیم؟ در این مقاله به سوال شما پاسخ خواهیم داد.

لوسیون بدن چیست و چه کاربردی دارد؟

در این قسمت از مقاله به شما خوهیم گفت که لوسیون بدن چیست و چه کاربردی دارد. لوسیون یک کرم موضعی جهت حفاظت از پوست بدن می‌ باشد که خشکی و حساسیت ‌های پوستی را رفع کرده و تا حد زیادی در درمان بیماری‌ های پوستی مانند خشکی تاثیر گذار است. لوسیون بدن برای همه افراد مناسب می ‌باشد و برای همه نوع تایپ پوستی لوسیون بدن مخصوص به آن وجود دارد.

استفاده مداوم از لوسیون بدن موجب آبرسانی کافی و رطوبت مناسب پوست خواهد شد که در نتیجه آن پوستی شفاف نرم و به دور از هرگونه جوش و آکنه خواهید داشت. ترکیبات اصلی لوسیون بدن شامل کرودامول، روغن مورینگا، ویتامین  c ویتامین e، اولئونیک اسید و دیگر مواد افزودنی می‌ باشد.

کرودامول به عنوان نرم کننده قوی در ساختار لوسیون بدن استفاده می‌ شود. روغن مورینگا نیز روغنی بسیار مفید و مغذی است که موجب نرم شدن پوست بدن می‌ شود. ویتامین C هم موجب کاهش چین و چروک بدن می‌ شود. ویتامین E موجود در لوسیون بدن به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی عمل می‌ کند. نقش اولئونیک اسید نیز در ساختار لوسیون بدن، به عنوان یک نرم کننده قوی می باشد که موجب بالا بردن خاصیت ارتجاعی پوست می‌ شود.

تا به اینجای مقاله حتماً متوجه شده‌ اید که مصرف لوسیون بدن چقدر می‌تواند موجب شادابی پوست شما بشود.

  • کاربردهای اصلی و مهم لوسیون بدن عبارت است از:
  • رطوبت رسانی سطحی پوست مانند نواحی آرنج و زانو
  • کاهش خشکی پوست
  • از بین بردن ترک و پینه‌ های پوست بدن خصوصاً کف و یا پاشنه پا
  • انتقال حس خوب و بوی خوش به دلیل وجود رایحه و عطرهای ملایمی که در این لوسیون وجود دارد و در تمامی طول روز همراه با شما می ‌باشد
  • مهم‌ترین آن شفافیت پوست، وقتی از لوسیون به طور مداوم استفاده می ‌کنید موجب می ‌شود که ترکیبات سفید کننده آن بر روی پوستتان به مرور زمان تاثیر مثبت می‌ گذارد.
  • سلول‌ های مرده پوستتان را از بین برده و موجب شادابی سلول های جدید پوست می شود.

فرق لوسیون بدن و صورت در چیست؟

شاید فکر کنید لوسیون فقط برای بدن می ‌باشد اما باید بگوییم که لوسیون ‌های مخصوص صورت نیز در بازار موجود می ‌باشد که مختص پوست نواحی صورت است.

لوسیون بدن خودش به تنهایی زیر شاخه ‌های متعددی دارد و ما شاهد انواع لوسیون ها هستیم که عبارت است از:

  1. لوسیون مخصوص پوست معمولی
  2. لوسیون مخصوص پوست چرب
  3. لوسیون مخصوص پوست خشک
  4. لوسیون مخصوص پوست حساس
  5. لوسیون مخصوص پوست مختلط

استفاده از لوسیون برای هر خانومی بسیار مهم و الزامی می ‌باشد. استفاده از لوسیون بدن موجب می ‌شود علاوه بر اینکه رطوبت پوست کاملاً حفظ شود به دلیل وجود روغن‌ های روان کننده، از اصطکاک سطح پوست جلوگیری می ‌شود.

حرف از روغن به میان آمد و شاید در ذهنتان این سوال به وجود آمده باشد که آیا استفاده از لوسیون نیز مانند وازلین و روغن ‌های بدن موجب چربی پوست می‌ شود؟ باید بگوییم خیر. لوسیون بدن باعث چرب شدن پوست نمی‌ شود و تنها لطافت و نرمی را به پوست می‌ بخشد و در عین حال روی سطح پوستتان اصلاً احساس سنگینی نخواهید کرد، زیرا بیشتر مواد تشکیل دهنده لوسیون بدن از آب می ‌باشد.

لوسیون بدن برای تمامی نقاط پوست بدن مناسب می‌ باشد اما لوسیون صورت مخصوص پوست صورت می ‌باشد و به صورت تخصصی تنها مناسب برای پوست صورت و گردن می ‌باشد. لوسیون صورت برای افرادی که پوست چربی دارند و یا حتی پوست خشکی دارند بسیار تاثیر گذارتر از کرم های مرطوب کننده می باشد. لوسیون صورت میزان آب زیر پوست را کنترل می ‌کند و مانع از خشکی پوست می‌ شود و در پوست ‌های چرب مانع از تعریق بیشتر آنها می ‌شود و چربی پوست را کنترل می‌ کند.

لوسیون متناسب با تایپ پوستی خودتان تهیه نمایید تا معجزه استفاده از آن را طی مدت زمان مشاهده نمایید. استفاده از لوسیون صورت بسیار در شفاف سازی پوست تاثیرگذار می‌ باشد و به عنوان لایه بردار نیز می ‌توان از آنها برای شفاف سازی استفاده کرد. این لوسیون ‌ها برای ماساژ روی پوست نیز استفاده می ‌شوند.

راهنمای انتخاب لوسیون برای سولاریوم

بسیاری از افراد چه خانم‌ها و چه آقایون در طی سال برای برنزه کردن پوست خود به سولاریوم می ‌روند که برای این کار و برای محافظت از پوست خود و رنگ دهی بهتر باید از لوسیون مخصوص استفاده کنند.

این لوسیون ها در شکل ‌های مختلفی بسته به نوع کاربردی که دارند تولید و روانه بازار می‌ شوند. انواع لوسیون‌ها شامل موارد زیر می باشد:

  1. لوسیون مایع
  2. لوسیون ژله ای
  3. لوسیون اسپری

 لوسیون ‌های مخصوص سولاریوم اشعه ماورا بنفش را تا حد بسیار زیادی جذب کرده و فرایند برنزه شدن را در تایم کوتاه‌ تری به انجام می ‌رساند.

نحوه کار این لوسیون ‌ها به گونه ‌ای است که مواد فعال کننده موجود در ترکیباتش باعث تولید ملانین بیشتری در سطح پوست می‌ شود و این ملانین ‌ها موجب می ‌شوند تا رنگدانه ‌های پوست که در معرض اشعه ماورا بنفش قرار گرفته ‌اند برنزه و خوشرنگ ‌تر بشوند.

این لوسیون ‌ها علاوه بر اینکه ملانین موجود در سطح پوست را افزایش می ‌دهند آنها را به لایه ‌های بیرونی و خارجی پوست هدایت کرده و موجب رنگ پذیری پوست می‌ شود که این فرایند از طریق افزایش گردش خون صورت می ‌گیرد. پیش از انتخاب و خرید لوسیون ‌های مخصوص سولاریوم باید تایپ پوستی خود را بشناسید و هدفتان را مشخص کنید که می ‌خواهید تا چه اندازه‌ ای برنزه شوید.

نکته مهم را در نظر داشته باشید که همه لوسیون‌ ها با مدل و مارک ‌های مختلف مشابه به هم عمل نمی ‌کنند و با توجه به نوع پوستی که دارید هر کدام از آنها عملکرد خاص خود را دارند. اگر پوست خیلی روشنی دارید باید این واقعیت را بپذیرید که نسبت به سایر افراد نیاز به مصرف لوسیون و تعداد جلسات سولاریوم بیشتری نیز خواهید داشت و زمان بیشتری نیاز است تا پوستتان برنزه و خوش رنگ بشود.

جهت خرید این لوسیون ‌ها حتماً به مراکز معتبر مراجعه نمایید تا محصولات اورجینال و با تاریخ مصرف و تاییدیه وزارت بهداشت باشد تا باعث بروز حساسیت‌ های مختلف بر روی پوستتان نشود. همانطور که می ‌دانید تحت قرار گرفتن اشعه ماورا بنفش خودش ممکن است معایبی نیز داشته باشد پس باید با استفاده از دستگاه ‌های سولاریوم جدید و لوسیون ‌های درجه یک و مرغوب این معایب و ضررها را به حداقل برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *