دسته‌بندی نشده

اگر آسم دارید هرگز از وایتکس استفاده نکنید

وایتکس

اگر خودتان و یا یکی از اعضای خانوده تان دارای بیماری آسم هستید بهتر است هرگز از شوینده وایتکس در منزل خود استفاده نکنید.

شوینده ‌های طبیعی جایگزین وایتکس در خانه

از گذشته تا به امروزه هر زمان که اسم خانه تکانی و تمیزی منزل می ‌آمد همه مادران اولین شوینده ‌ای که از آن استفاده می ‌کردند وایتکس بود. وایتکس یک ماده سفید کننده و تمیز کننده فوری می ‌باشد که در دسترس عموم می‌ باشد و استفاده از آن بسیار راحت است. اما ممکن است بسیاری از افراد به دلیل بیماری آسم و یا حساسیت‌ تنفسی، ممنوعیت در استفاده از وایتکس داشته باشند.

 به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا شوینده‌ های طبیعی را که می ‌توان به عنوان جایگزین وایتکس از آنها استفاده نمود را به شما معرفی کنیم. استفاده از این مواد طبیعی علاوه بر اینکه برای افرادی که حساسیت دارند بسیار مناسب است، برای سایر افراد که حساسیتی ندارند اما تمایل دارند این تمیزی را با مواد گیاهی و با کمترین هزینه در منزل خودشان انجام دهد روش ‌های بسیار کارآمد و موثری می ‌باشد.

اولین ماده طبیعی که در دسترس همه می ‌باشد آب لیموی طبیعی است. آبلیمو حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک می ‌باشد که یک پاک کننده طبیعی خوشبو و غیر سمی می‌ باشد و برای افرادی که بیماری آسم و حساسیت دارند مشکلی به وجود نمی ‌آورد. بنابراین شما می ‌توانید خیلی راحت یک عدد لیمو را برش زده و آن را به صورت دورانی بر روی سطوح مد نظرتان بکشید تا آن را محل را به خوبی پاک کنید. همچنین می ‌توانید آب آن را با کمی آب مخلوط کنید و در اسپری آبپاش ریخته و قسمت ‌هایی از منزل را مانند میز، اپن و یا دستگیره های درب را ضدعفونی کنید.

مورد بعدی استفاده از روغن درخت چای می ‌باشد. این روغن یک ضدعفونی کننده و سفید کننده طبیعی می ‌باشد که می ‌توانید چند قطره از آن را در آب گرم ریخته و آن را بر روی سطوح منزل‌تان اسپری کنید، علاوه بر اینکه وسایل خانه‌تان براق و تمیز شده است فضای خانه تان نیز عطر دلنشین و خوشبویی به خود گرفته است.

مورد بعدی استفاده از صابون کاستیل می ‌باشد. این صابون از روغن زیتون به دست می ‌آید و یکی از بهترین گزینه ‌ها به عنوان جایگزین وایتکس می ‌باشد. صابون کاستیل برخلاف سایر صابون‌ های دیگر فاقد هرگونه عنصر شیمیایی می ‌باشد و استفاده از آن حتی برای مادرانی که فرزند کوچک دارند کاملاً بی‌خطر است. شما می‌توانید این صابون را کمی با آب رقیق کرده و به هم بزنید، پس از آن برای تمیز کردن سطوح سرویس بهداشتی، حمام، سینک ظرفشویی، کف اتاق و حتی ظروفتان استفاده کنید.

چنانچه خودتان و یا اعضای خانواده‌ تان دچار بیماری تنفسی می ‌باشید حتماً این موضوع را رعایت کنید و از مصرف مواد شوینده ‌ای که بوی تندی دارد بپرهیزید و به جای استفاده از مواد شیمیایی خطرزا، از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.

برق انداختن ظروف بدون نیاز به وایتکس

شاید برای شما هم سوال شده است که چگونه می‌ توان بدون استفاده از وایتکس تمامی ظروف را برق انداخت و به خوبی شست، بهتر است به این قسمت از مقاله توجه بیشتری داشته باشید.

وایتکس یا همان آب ژاول ماده ‌ای سفید کننده و لکه بر قوی می ‌باشد که بوی تندی دارد و رنگ آن متمایل به زرد می ‌باشد. این محلول به دلیل وجود ترکیبات قوی که دارد قاتل انواع ویروس ‌ها باکتری ‌ها و قارچ ‌ها می‌باشد و یک مدل ضد عفونی کننده محیط می ‌باشد و استفاده از آن بسیار راحت است و بسیاری از خانم‌ های خانه ‌دار از آن استفاده می ‌کنند. شما می‌ توانید به راحتی از این محصول برای شستشوی انواع ظروف، لباس ‌ها، مبل، فرش و سایر قسمت‌ های دیگر منزلتان استفاده نمایید و اما اگر تمایل دارید از وایتکس بنا به هر دلیلی استفاده نکنید، پیشنهاد می ‌کنیم که از مواد طبیعی و ارگانیک برای تمیزی ظروفتان استفاده نمایید.

شما می‌توانید از سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی قوی استفاده کنید و ظروف خود را با کمک این مایع به خوبی بشورید و براقش کنید. برای این کار کافی است ظروف لکه‌ دار و کثیف خود را درون یک تشت نسبتاً بزرگ قرار دهید سپس بر روی آنها آب داغ بریزید. یک الی دو فنجان سرکه را با توجه به میزان ظرفتان به آن اضافه کنید. سپس دو الی سه قاشق جوش شیرین به همراه مقداری مایع ظرفشویی درون تشت بریزید و سپس آن را به خوبی تکان بدهید تا مایعات و جوش شیرین با یکدیگر قاطی شده و به خوبی کف بدهد.

حال به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس ظرف ‌ها را بیرون آورده و با یک اسکاچ آن ها را بشورید و ظرف تمیز و براق تحویل بگیرید.

سریع‌ ترین روش‌ پاک کردن لکه از روی لباس

لکه دشمن کوچکی می‌ باشد که در یک لحظه غفلت ما به وجود می ‌آیند و بر روی لباس‌ هایمان نقش می ‌بندند. اگر به دنبال سریع ‌ترین روش برای از بین بردن انواع لکه ‌ها از روی لباستان هستید ما در اینجا چند روش و کاربردی و مفید را به شما معرفی خواهیم کرد.

اولین و موثرترین روش برای از بین بردن لکه‌ ها همانطور که احتمالاً خودتان نیز می ‌دانید استفاده از وایتکس و دیگر مواد شوینده لکه بر می‌ باشد. در این روش بهتر از مواد شیمیایی مورد نظرتان را با کمی آب مخلوط کرده و بر روی قسمتی از لباستان که لک شده است بریزید و بگذارید نیم ساعت در آن بماند و سپس آن را مجدد بشورید و خواهید دید که لکه‌ها از روی لباستان پاک شده است

اگر می‌خواهید از وایتکس استفاده نکنید پیشنهاد ما به شما استفاده از صابون و یا مایع شستشو می ‌باشد. می توانید به راحتی لباس‌ هایتان را با آب و صابون و یا استفاده از مایع شستشوی لباس بشورید و لکه های آن را از بین ببرید.

یکی از راه های موثری دیگر استفاده از جوش شیرین بر روی لکه های لباس می باشد. به این صورت که لباستان را در آب گرم قرار داده و کمی جوش شیرین و مایع لباس به درون آب ریخته و بگذارید سی دقیقه بماند. سپس لباس را خارج کرده و به خوبی با دست آن را شسته و آبکشی نمایید.

اگر بر روی لباس هایتان لکه خون مانده است بهتر است در اسرع وقت اقدام به شستن آن کنید.کافی است کمی سرکه سفید را بر روی لکه ی خون بریزید و بگذارید 5 الی ١٠ دقیقه بماند و سپس آبکشی نمایید، اگر باز هم لکه خون ماند، این  روش را مجددا انجام دهید و‌ سپس با شوینده و آب سرد بشویید.

اگر محدودیت استفاده از وایتکس و دیگر شوینده های صنعتی را ندارید بهتر است ازین مواد برای لکه بری استفاده کنید زیرا در کمترین زمان ممکن و کمترین میزان آسیب به الیاف لباس، لکه ها را از بین می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *