دسته‌بندی نشده

راهکارهای خانگی برای درمان پوست چرب

راهکارهای خانگی برای درمان پوست چرب

بهترین روش و راهکار برای درمان و کنترل پوست های چرب استفاده از ماسک های خانگی و شوینده مخصوص این تایپ پوستی می باشد.

٣ درمان خانگی برای پوست های چرب

پوست چرب همانطور که از نامش پیداست، پوستی است که میزان ترشح چربی در آن بیشتر از حد معمول است، به طوری که موجب اذیت شدن آن شخص می‌ شود و ما در این مقاله سعی داریم تا ٣ تا از راهکار ها و درمان خانگی برای این تایپ از پوست را ارائه دهیم. پوست چرب شاید کمی اذیت کننده باشد و موجب براق شدن پوست و یا بروز جوش‌ های قرمز و آکنه شود اما از طرف خوبی‌ هایی هم دارد. بله درست دیده ‌اید! داشتن پوست چرب مزیت‌ های جالب و خوبی هم دارد.

بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند زمانی که پا به سن می‌ گذارند و سنشان بالاتر می‌ رود و دوره میانسالی را رد می‌ کنند نسبت به سایرین، پوستشان شاداب‌ تر و جوان‌ تر است، زیرا این چرب بودن موجب می‌ شود که پوستشان دچار چروک کمتری بشود و چهره‌ شان جوان‌ تر به نظر برسد. همینطور خانم‌ هایی که دارای پوست چرب هستند در هنگام بارداری به دلیل وجود غدد چربی‌ های متعدد، پوست بدنشان دچار ترک‌ های کمتری می‌ شود. در ادامه چندین روش و راهکار هایی که می‌ توانید به راحتی در خانه انجام داده و چربی پوستتان را کنترل کنید، خواهیم گفت.

اولین و محبوب‌ ترین ترکیب خانگی برای کنترل چربی پوست استفاده از سفیده تخم مرغ و لیمو می‌ باشد. برای استفاده از این ماسک، ابتدا صورت خود را به خوبی بشویید. سپس یک عدد سفیده تخم مرغ را با کمی آب لیموی طبیعی ترکیب کنید و بر روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود و سپس پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد آبکشی نمایید. مصرف این ماسک هم چربی پوستتان را کنترل می ‌کنید و هم موجب کوچک شدن منافذ باز پوست می شود. راهکار طلایی دیگر استفاده از ژل آلوئه ورا می‌ باشد.

به منظور استفاده از این گیاه طبیعی شما می‌ توانید این گیاه را از وسط نصف کنید و قسمت ژله مانند آن را بر روی پوست خود بمالید و بگذارید خشک شود. می‌ توانید این کار را تا چندین بار انجام دهید و پس از چند ساعت صورت خود را بشویید. راهکار موثر بعدی که می‌ توانید نسبت به سایر روش‌ ها جواب زودتری بگیرید، استفاده از انواع صابون‌ هایی می‌ باشد که در بسیاری از عطاری‌ ها و فروشگاه ها موجود می‌ باشد.

حتی می‌ توانید از صابون بچه هم استفاده نمایید. صابون بچه به دلیل اینکه بسیاری از افزودنی‌ ها و مواد شیمیایی مضر را ندارد و مناسب پوست حساس و لطیف کودکان می‌ باشد، برای شستشوی پوست‌ های حساس و چرب نیز بسیار مناسب است.

صابون بچه برای پوست چرب!

احتمالا از افراد بسیاری شنیده‌ اید که برای شستشوی صورت خود از صابون بچه استفاده می ‌کنند ما در این قسمت از مقاله علت استفاده برخی افراد از صابون بچه برای شستشوی صورتتان را خواهیم گفت و می ‌خواهیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که آیا این عقیده که مصرف صابون بچه برای پوست چرب و جوش صورت مفید است صحت دارد یا خیر؟ شوینده‌ های شیمیایی و شوینده‌ های گیاهی زیادی برای شستشوی انواع صورت‌ های چرب وجود دارد و هر کسی با توجه به اینکه پوستش چه ویژگی ‌ها و حساسیت‌ هایی دارد و به اصطلاح چه قلقی دارد باید شوینده ‌ای مناسب برای پوست خود پیدا کند.

صابون بچه با هر برندی که تولید شود دارای یک سری ویژگی‌ های ثابت شده است اولین ویژگی آن ph پایین این صابون‌ها نسبت به سایر صابون‌ ها می‌باشد. مورد بعدی میزان مواد شوینده قوی و میزان چربی این صابون نسبت به صابون ‌های دیگر می ‌باشد که در صابون‌ های بچه، میزان این افزودنی‌ ها کمتر می‌ باشد. همچنین در تهیه و تولید صابون‌ های بچه از رایحه‌ های کاملا ارگانیک و بدون حساسیت استفاده می‌ کنند.

با توجه به ویژگی‌ های گفته شده از این صابون کودک احتمالا خودتان نیز به این نتیجه رسیده‌ اید که استفاده از این صابون به عنوان شوینده ‌ای برای پوست چرب و حساس می‌ تواند بسیار عالی و نتیجه بخش باشد. برای نتیجه ‌گیری بهتر از استفاده صابون بچه برای پوستتان بهتر است در ابتدا صورت خود را با آب خیس کنید و سپس کف این صابون را بگذارید به مدت چند دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

صابون بچه به دلیل اینکه مواد شیمیایی کمتری دارد می‌ تواند به عنوان یک شوینده روزانه برای افرادی که پوست چرب دارند، باشد و می‌ توانید به راحتی روزانه از این صابون برای شستشوی صورتتان استفاده کنید.

باید ها و نباید های پوست چرب

اگر پوست صورتتان چرب است به خوبی می‌ دانید که اگر مراقبت‌ های لازم را از آن داشته باشید و به باید ها و نباید های مخصوص پوستتان توجه داشته باشید، می‌ توانید میزان جوش‌ های قرمز و آکنه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید و سلامت و شفافیت پوستتان را حفظ نمایید. اول از همه باید برای خود یک روتین پوستی داشته باشید و به آن هر روز متعهدانه عمل کنید. اولین قدم روتین پوستی مناسب برای پوست‌ های چرب شستشوی روزانه صورت در زمان‌ های صبح و عصر می‌ باشد.

کافی است پوست صورتتان را با آب ولرم رو به سرد بشویید و از فشار دادن بیش از حد آن بپرهیزید. قدم بعدی انتخاب یک شوینده برای شستشوی صورتتان می‌ باشد.  شوینده های مختلف در قالب‌ های فوم شست و شو، شامپو و یا صابون و پن وجود دارد که می ‌توانید با مشورت گرفتن از کسی که در این زمینه تخصص دارد بهترین شوینده مخصوص پوستتان با قیمت‌های متنوع را انتخاب نمایید. اگر برایتان بحث هزینه اهمیت ویژه‌ ای دارد، پیشنهاد ما به شما این است که از صابون بچه برای شستشوی صورتتان استفاده کنید.

صابون بچه از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر شوینده‌ ها برخوردار است و می‌ تواند برای پوستتان بسیار مفید باشد. صابون بچه به راحتی در دسترستان است و می‌ توانید از هر فروشگاه، داروخانه و یا هایپرمارکتی آن را تهیه نمایید. نکته مهمی که در این میان باید بگوییم این است که فرقی ندارد از شوینده گران قیمت و برند استفاده می‌ کنید یا شوینده‌ ای قیمت مناسب! مهم این است که شما به روتین خود متعهد باشید و از شستن صورتتان با شوینده مناسب هرگز غافل نشوید.

پس از شستشوی صورتتان در طی روز، از تونر و آبرسان مناسب پوست‌ های چرب استفاده کنید. مصرف ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید! استفاده نکردن از ضد آفتاب موجب حساس شدن و بروز جوش و لکه‌ های ملتهب قرمز و یا حتی آکنه بر روی پوستتان می‌ شود. هرگز با صورتی که دارای آرایش و کرم‌ پودر آرایشی می‌ باشد نخوابید و نگذارید مدت زمان زیادی این کرم‌ های سنگین و چرب، بر روی پوستتان بماند. سعی کنید همیشه از لوازم آرایشی شخصی خودتان استفاده کنید و از لوازم دیگران به پوست خود نزنید.

هرگز جوش‌ های قرمز و آکنه‌ های خود را با دست خالی نکنید، زیرا این کار موجب تحریک بیشتر آن ها می شود. همچنین در هفته یک الی دو بار از ترکیب ماسک‌ های خانگی که در پاراگراف‌ های بالاتر گفته ایم، استفاده کنید. اگر روتین خود را به صورت دقیق رعایت کنید، پس از  چند هفته شاهد بهبود پوست خود و جوش ‌های آن می ‌شوید و می‌ بینید که می‌ توان حتی با داشتن پوستی چرب، صورتی صاف و شفاف و بدون جوش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *