دسته‌بندی نشده

با این ترفندها هرگز بوی غذا روی ظروف نمی‌ماند!

با این ترفندها هرگز بوی غذا روی ظروف نمی‌ماند

اگر شما هم مشکل بوی بد غذا روی ظروف را دارید، با این ترفندها دیگر هرگز بوی بد ظروفتان را حس نخواهید کرد.

چگونه بوی بد ظروف را از بین ببریم؟

یکی از دوست نداشتنی‌ ترین اتفاقی که ممکن است هنگام نوشیدن آب و یا خوردن غذا متوجه آن شوید بوی بد ظروف می‌ باشد. ما اینجا هستیم تا به شما یاد بدهیم که چگونه می‌ توانید بوی بد ظروف را از بین ببرید! اولین قدم برای داشتن ظروفی تمیز و عاری از هرگونه بوی بد این است که پس از صرف غذا، ظروف را در اولین فرصت به خوبی و با شوینده مخصوص و با کیفیت بشورید. اگر ظروف غذا را بگذارید در مدت زمان طولانی بماند ممکن است بوی آن به درون ظرف نفوذ کرده و به سختی بتوانید آن را از بین ببرید.

حال اگر غذایی که نوش جان کردید غذایی باشد که بوی ضخم داشته باشد مانند ماهی و یا تخم مرغ و یا گوشت، این بو چندین برابر و بسیار ناخوشایندتر خواهد بود. بوی غذای باقیمانده روی ظروف، برای افراد حساس همانند یک کابوس بزرگ است. در مرحله بعد باید دقت داشته باشید که از چه شوینده‌ ای برای شستن ظروف استفاده می‌ کنید. بسیاری از افراد از مایع‌ های ظرفشویی استفاده می‌ کنند و برخی از افراد نیز از پودرهای شست و شو استفاده می‌ کنند. فرقی ندارد از کدام نوع از شوینده‌ ها استفاده می‌ کنید. مهم این است که این شوینده کیفیت و قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد.

دیگه از راهکارهایی که می‌ تواند در تمیز شستن ظروف تاثیر بسیار خوبی داشته باشد، اضافه کردن کمی سرکه به درون مایع ظرفشویی می‌ باشد. این کار موجب می‌ شود که بوی غذا از روی ظروف زدوده شود و ظرف ها به خوبی تمیز و براق گردد. از راه‌ های دیگر این است که ظروفی که دارای بوی نامطبوعی هستند را در به مدت چند ساعت و یا شب تا صبح در ترکیب آب و سرکه سفید بگذارید بمانند و بعد آن ها را با مایع یا پودر شستشو به خوبی بشورید و سپس آب بکشید.

جوش شیرین نیز می‌ تواند در این شرایط به کمک شما بیاید. برای استفاده از این ماده پرقدرت، مقداری جوش شیرین را با آب گرم ترکیب کنید و ظروف کثیفتان را در داخل آن بگذارید، تا چند ساعت بماند و اگر عجله دارید می‌ توانید چند دقیقه بگذارید بماند و بعد آن را مجدد بشویید و آبکشی نمایید و بعد آن خواهید دید که ظروفتان تمیز، براق و بدون هیچ بویی خواهد بود.

بوی بد ظروف در ماشین ظرفشویی

بوی بد باقیمانده غذاها بر روی ظروف همیشه هم از دیر شستن ظروف و یا بی‌ کیفیت بودن مایع ظرفشویی نیست. گاهی اوقات ما شاهد باقیماندن بوی بد ظروف شسته شده توسط ماشین ظرفشویی هستیم. پس اگر شما هم ظرف‌ هایتان پس از شست و شو در ماشین ظرفشویی تان بوی نامطبوعی دارد، به این قسمت از مقاله توجه داشته باشید تا هم علت آن را متوجه شوید و هم بتوانید این مشکل را برطرف نمایید.

اولین عاملی که می‌ تواند موجب بوی بد ظروف در ماشین ظرفشویی می شود، باقیماندن ذره‌ های غذا در قسمت فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی است. پس بهتر است هر از گاهی این قسمت را بررسی و تمیز نمایید. علت بعدی ممکن است به دلیل وجود مشکل شلنگ تخلیه باشد. زمانی که شلنگ تخلیه مشکلی داشته باشد ممکن است هنگام آبکشی خوب عمل نکرده و ذره های ریز غذا بر روی ظروف مانده و موجب بوی نامطبوعی بشود. علت دیگر بسته بودن طولانی مدت درب ماشین ظرفشویی می‌باشد.

بهتر است زمانی که ظرف‌ ها شسته شده اند و یا ماشینتان خالی از طرف است درب آن را ساعاتی در روز باز بگذارید تا هوا در آن جریان پیدا کند. اگر به تمامی این عوامل دقت کردید و دیده‌ اید مشکل از این نواحی نیست و همچنان ظروفتان بوی بد دارد، بهتر است یک کارشناس و اپراتور مخصوص ماشین ظرفشویی بیاورید تا لاستیک دور درب ماشین و یا بازو های اسپری کننده را چک کند، زیرا ممکن است علت بوی بد از این قسمت ها باشد. اگر باز هم هیچ کدام از این علت‌ هایی که بازگو کرده ایم نبود، پس بهتر است در خرید قرص مخصوص ماشین ظرفشویی خود دقت بیشتری داشته باشید.

سعی کنید از بهترین و با کیفیت و همچنین پرقدرت‌ ترین قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید، تا دستگاهتان سالم‌ تر بماند و ظروف تمیزتری به شما تحویل بدهد. با مشورت گرفتن از فروشنده ای مجرب و دلسوز، می توانید بهترین برند قرص ماشین ظرفشویی را خریداری  و مشکل خود را حل نمایید.

مایع ظرفشویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تا به اینجای مقاله حتماً متوجه شده‌ اید که مواد شوینده یکی از اصلی ترین عوامل برای زدودن بوی بد غذا از روی ظروف می‌ باشد. پس انتخاب یک مایع خوب بسیار حائز اهمیت است و ما در ادامه مشخصات و ویژگی‌ های مایع ظرفشویی خوب و پرقدرت را برای شما بازگو خواهیم کرد، تا انتخاب برای شما راحت‌ تر باشد. اولین و اصلی‌ ترین مشخصه یک مایع ظرفشویی خوب و با کیفیت، قدرت پاک کنندگی و غلظت بالای آن می‌ باشد.

مایعی که غلیظ است با حجم بسیار کمی می‌ تواند ظروف بسیار زیادی را بشوید و این می‌ تواند بسیار به صرفه و اقتصادی باشد. PH یک مایع ظرفشویی با کیفیت به گونه‌ ای است که موجب بروز حساسیت و یا پوسته پوسته شدن دست نمی‌ شود. از دیگر ویژگی‌ های بسیار اساسی و مهم مایع ظرفشویی مرغوب این است که قدرت کف کنندگی بالا و تمیز کنندگی زیادی داشته باشد. برخی از مایع ظرفشویی‌ های با کیفیت و مرغوب، آنتی باکتریال هستند و این برای افراد حساس می‌ تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

از مشخصه‌ های بعدی مایع ظرفشویی باکیفیت این است که پس از آبکشی، کف بر روی ظرف باقی نمی‌ ماند و ظروف کاملا شفاف تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و لیز بودن خواهند بود. رایحه خوشبو نیز از مهمترین فاکتور های مایع ظرفشویی خوب می‌ باشد که تولید کنندگان به این مورد نیز توجه ویژه‌ ای دارند.

دانستن همین چند مشخصه اساسی و مهم می‌ تواند به شما کمک کند، زمانی که وارد فروشگاه می‌ شوید مایع ظرفشویی خوب و باکیفیت را خریداری نمایید که هم ظرف‌ هایتان را کاملا تمیز کند و در عین حال به پوست دستتان نیز آسیبی نزند. معمولا مایع ظرفشویی درجه یک آسیبی به پوست دست مصرف کننده وارد نمی‌ کند اما برای احتیاط بهتر است هنگام شستشوی ظرف با دست‌ ها، از دستکش استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *